رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی دیدار کرد.

سفارت ایران در ریاض اعلام کرد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان که جهت شرکت در احلاس نهم وزرای ارشاد واوقاف کشور‌های اسلامی در عربستان بسر می‌برد، در حاشیه این احلاس در مکه مکرمه با عبداللطیف ال شیخ وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد پادشاهی عربستان سعودی دیدار و گفتگو نمود. 

در این دیدار، رئیس سازمان اوقاف کشورمان، با اشاره به لزوم اقدام جدی کشور‌های اسلامی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین بر نقش برجسته و موثر جمهوری اسلامی ایران و عربستان در این زمینه تاکید کرد.

وی در ادامه، ضمن تشریح قدمت و سابقه وقف در ایران و وجود موقوفه‌هایی با بیش از هزار سال سابقه، به گستره وقف در کشورمان اشاره نمود و رویکرد این سازمان را مبنی بر تشویق واقفان به وقف در زمینه‌های گوناگون، به نمونه‌های موفقی از وقف ساخت بیمارستان‌ها، امور زیرساختی، فناوری‌های نوین، مراکز علمی و تولیدات دانش‌بنیان تشریح کرد.

در این ملاقات، وزیر امور اسلامی پادشاهی عربستان سعودی، ضمن ابراز خرسندی نسبت به حضور هیات ایرانی در این نشست، به اهمیت همکاری پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در سطوح دوجانبه و جهان اسلام اشاره کرد.

وزیر امور اسلامی عربستان سعودی با تشریح وضعیت موقوفات در عربستان بر تبادل آراء و استفاده از تجربیات یکدیگر در این امر اسلامی تاکید نمود.

هیات کشورمان بنا به دعوت طرف سعودی روز شنبه وارد جده شد و از سوی سرکنسول کشورمان و دستیار معاون وزیر امور اسلامی عربستان مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار