رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ایجاد ۲۹۶ تخت درمانی در استان در دولت سیزدهم گفت: همچنان با متوسط کشوری فاصله داریم.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز در جمع خبرنگاران به کمبود تخت‌های درمانی در استان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۲۹۶ تخت عادی و ویژه در استان گیلان ایجاد شده است.

او از طرح توسعه آتی تخت‌های بیمارستانی در گیلان خبر داد و افزود: با بهره برداری از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی سایت لاکان و افزایش تخت در بیمارستان شهید بهشتی انزلی دست کم بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ تخت درمانی به ایین استان اضافه می‌شود، اما گیلان همچنان با متوسط کشوری فاصله دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در این استان اشاره و تصریح کرد: موافقت احداث این بیمارستان از وزارت بهداشت گرفته شده و در بودجه نیز دارای ردیف اعتباری است.

دکتر آشوبی بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت را یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان دانست و گفت: در جهت تحقق این امر مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی را جهت اتمام و افتتاح آن انجام داده است.

به گفته او، در حال حاضر یک هزار و ۳۴۳ پزشک، ۳ هزار و ۷۳۷ پرستار، ۸۵۵ ماما و بالغ بر ۶ هزار نفر از پیراپزشکان در استان گیلان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.