رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: سهم بخش خصوصی از تولید ناخالص داخلی باید افزایش پیدا کند.

جهانگیر یداللهی ، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در نشست خبری گفت: موضوع کارآفرینی در کشور‌های پیشرفته شکل گرفته و بقیه نیز از این رشته الگوبرداری کرده‌اند.  

وی بیان کرد: برای توسعه بخش خصوصی نیازمند نیروی کارآفرین زیادی هستیم و به همین دلیل رشته کارآفرینی در کشور شکل گرفته تا کارآفرین‌های متخصص برای تقویت بخش خصوصی تربیت کنیم.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: این دانشکده اکنون ۵۵ عضو هیئت علمی، ۶۳۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۸۶ دانشجوی دکترا دارد.

یداللهی بیان کرد: دانشجو در این دانشکده مهارت‌های لازم برای ایجاد کسب و کار را آموزش می‌بیند و دوره‌های کوتاه مدت مختلف در این دانشکده به متقاضیان آموزش داده می‌شود.  

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تاکید کرد: رفع موانع کارآفرینی و سیاست گذاری برای رشد کسب و کار از جمله اقدامات انجام شده در این دانشکده است. 

وی افزود: معتقدم که سهم بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی کشور باید افزایش پیدا کند.

در ادامه مراسم، احمد پورداربانی عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: اکنون ۷۰ درصد از ورودی‌های دانشکده به دنبال ایجاد کسب و کار و کارآفرینی هستند. 

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار ایران در هر دهه در حال تغییر است، گفت: آموزش کارآفرینی در این دانشگاه ریل‌گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار