مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: مطالعات ساخت اسکله فله مایع در مجتمع بندری نگین پایان یافته و به‌زودی با برگزاری فرایند مناقصه، سرمایه‌گذار توانمند برای اجرای این طرح مشخص می‌شود.

محمد شکیبی‌نسب روز یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی مجتمع بندری نگین اظهار کرد: اسکله فله مایع در مجتمع بندری نگین با ظرفیت سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و مخازن ۲۸۰ هزار تنی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: ۲ اسکله این پایانه ۴۴۰ متر است که در مجموع با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: شناور طرح اسکله فله مایع در مجتمع بندری نگین ۳۵ هزار تنی است که در صورت اجرای طرح لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر، امکان افزایش شناورهای طرح وجود دارد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: مطالعات طرح برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین نیز پایان یافته و به‌ زودی برای انتخاب پیمانکار به مناقصه می‌رود.

وی افزود: پروژه آبرسانی به مجتمع بندری نگین نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب به‌زودی عملیاتی می‌شود.

شکیبی‌نسب بیان کرد: اتمام طرح‌های زیرساختی یاد شده از جمله جاده دسترسی، مقوله‌ای مهم برای رونق مجتمع بندری نگین محسوب می‌شود که به تناسب این اهمیت، سرعت بسیار خوبی به پروژه‌های زیرساختی این مجتمع داده شده است.

وی گفت: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر هفت میلیون تن است که با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.