استاندار بوشهر گفت: محوطه بندر بوشهر پاسخگوی حجم بالای کالا‌های صادراتی و وارداتی نیست که در این راستا مجتمع بندری جزیره نگین به‌عنوان محور توسعه فعالیت‌ها تعیین شده است.

احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به تشکیل ششمین جلسه شورای گفتگو دولت با بخش خصوصی در استان بوشهر جایگاه این شورا را در حل مشکلات فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بسیار مهم دانست و اظهار کرد: بخش خصوصی نقش اصلی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تدابیر رئیس جمهور شهید، هماهنگی نزدیکی بین دستگاه‌های اجرایی و دولتی و بخش خصوصی استان برقرار است، گفت: با هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی استان بوشهر سال ۱۴۰۲ رتبه چهارم را در بین دیگر استان‌ها کسب کرد و تلاش می‌شود این رتبه امسال ارتقاء یابد.

استاندار بوشهر تسهیل در روند صادرات و واردات و کمک به تولید و افزایش اشتغال‌زایی را از آثار همکاری دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی دانست و بیان کرد: با تصمیم‌گیری لازم در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی روند فعالیت در گمرکات و بنادر استان بوشهر در امر صادرات و واردات کالا تسهیل شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به رونق تجاری در بنادر و گمرکات استان بوشهر خاطرنشان کرد: به‌دلیل همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله گمرکات و بنادر، بوشهر جزو استان‌های برتر در صادرات و واردات کالا شده و اکنون حجم بالای کالای تجاری و ترافیک خودرو‌های در حال تخلیه و بارگیری کالا، در بندر بوشهر است.

وی مساحت بندر قدیم بوشهر را ۴۰ هکتار دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری، محدوده بندر بوشهر دیگر پاسخگوی نگهداری کالا‌های تجاری نیست و با تصویب هیئت دولت منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر به‌عنوان سایت دیگر، برای فعالیت‌های تجاری در انبارداری و ترخیص کالا معرفی و این مصوبه ابلاغ شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت دستگاه‌های اجرایی از جمله گمرک بوشهر موظف شد در اسرع وقت نسبت به اجرایی شدن این مصوبه اقدام کند.

محمدی‌زاده مجتمع بندری جزیره نگین را به‌عنوان مرکز توسعه بندر بوشهر دانست و اضافه کرد: اکنون مجتمع بندری نگین در حال توسعه زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.