سرپرست اداره حمل و نقل کالا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: امسال بیش از دو میلیون تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

علیزاده سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال تاکنون، ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۸۶۷ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدأ استان آهن اسفنجی، سیمان کیسه ای، زغال سنگ، بنتونیت و سیمان فله‌ای بوده است.

علیزاده بیان کرد: برای جابجایی کالا‌ها بیش از ۱۴۳ هزار و ۷۰۰ برگ بارنامه در استان صادر شده است.  

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، اظهار کرد: هم اکنون ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.  

او تصریح کرد: ۹۲ شرکت حمل و نقل کالا، ۵ هزار و ۹۹۴ دستگاه ناوگان باری و ۱۰ هزار و ۳۲۶ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.  

علیزاده ادامه داد: بر اساس آمار بیشترین کالا به مقاصد تهران، مشهد، اصفهان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه حمل شده است.  

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محور‌های مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.