معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی ۵ میلیون و ۷۶۲ هزار تن بار از سوی ناوگان حمل و نقل سنگین از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور خبر داد.

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۵ میلیون و ۷۶۲ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از ۳۲۴ هزار دستگاه ناوگان باری جابجا شده است افزود: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغال سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و ... بوده است.

حاجی صفری با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است ادامه داد: هم اکنون‌۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۷۲ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا ۵ هزار و ۵۹۶ دستگاه ناوگان باری، ۱۰ هزار و ۱۷۶ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

او گفت: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

حاجی صفری اظهار کرد: از ابتدای سال بارنامه الکترونیکی صادر می شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محور‌های مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: مهم‌ترین دستاورد‌های حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار