رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ثبت بیش از ۳۴۳ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محور‌های استان خبر داد.

بهمنی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به وضعیت تردد در ۱۰ ماهه ابتدای امسال گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سامانه‌های هوشمند تردد شماری، متوسط تردد روزانه از ابتدای سال در راه‌های استان به طور میانگین ۲ هزار و ۵۶۸ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده است.

او افزود: تردد در محور‌های استان حدود ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته که البته این شاخص در بخش وسایل نقلیه سواری شخصی بیش از ۲۸ درصد رشد در سفر‌ها بوده است.

بهمنی ادامه داد: آمار ورود و خروج استان، حاکی از ورود بیش از ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار وسیله نقلیه و خروج بیش از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه از استان بوده که مجموعاً بیش از ۱۹ درصد افزایش را در ورود و خروج استان نسبت به ۱۰ ماهه اخیر شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین حجم سفر‌های ورودی به استان به ترتیب با مبدأ استان‌های خراسان رضوی، سیستان بلوچستان و اصفهان و نیز بیشترین حجم سفر‌های خروجی از استان به ترتیب به مقصد همین استان‌ها بوده است.

او تصریح کرد: طی مدت زمان مذکور به ترتیب محور‌های بیرجند - قاین، بیرجند- سربیشه و بیرجند- خوسف، قاین- گناباد و فردوس - بجستان دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه بوده اند.

بهمنی با اشاره به آمار مربوط به دوربین‌های پلاک خوان افزود: طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال بیش از ۳۸ میلیون عملیات پلاک خوانی به وسیله دوربین‌های هوشمند، در راه‌های استان صورت گرفته، که منجر به شناسایی بیش از ۳۴۳ هزار تخلف سرعت شده که اطلاعات  متخلفین برای پلیس راه به صورت هوشمند و آنلاین ارسال شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی ۱۰ ماهه اخیر بیش از ۳۴۳ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی ثبت شده است.

او ادامه داد: توصیه همیشگی به رعایت سقف سرعت مجاز و رانندگی با هوشیاری کامل و به ویژه پرهیز از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی را داریم تا سفری ایمن و بی خطر و نیز کاهش آمار تصادفات و کشته‌های جاده‌ای رو داشته باشیم.

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار