رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز گفت: ایجاد شهر پایدار اقتصادی و کمک به تامین منابع پایدار شهری، از اولویت‌های کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تامین منابع مالی پروژه‌های شهری یکی از ارکان اصلی مدیریت پروژه است که به تحقق آن مطابق برنامۀ زمان بندی کمک می‌کند.

 علیرضا اسکندری با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها و تنوع نیاز‌های کلانشهر‌ها اهمیت مباحث سرمایه گذاری را دو چندان کرده است، اظهار کرد: رشد منابع اقتصادی در زمان محدودیت منابع مالی نقش ارزنده‌ای در پیشرفت عمرانی دارد.

او برخی از اقدامات شاخص کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر را برشمرد و تصریح کرد: ایجاد شهر پایدار اقتصادی و کمک به تامین منابع پایدار شهری، از اولویت‌های کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری است.

او از برگزاری دوره‌ای کمیته رفع موانع سرمایه گذاری خبر داد و افزود: بررسی تکالیف سرمایه گذاری، بررسی مطالعات پروژه‌های سرمایه گذاری، بررسی لایحه سیاست‌های تشویقی توسعه صنعت گردشگری و بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ و متمم بودجه سال ۱۴۰۲ از مهمترین اقدامات این کمیسیون است.

نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری از پیگیری پروژه‌های عقد قرارداد شده سرمایه گذاری خبر داد و خاطر نشان کرد: تهیه پیوست فرهنگی پروژه‌های سرمایه گذاری، تصویب تقویم اجرایی نشست‌های آسیب شناسی و همایش بین المللی و تصویب آیین نامه حساب ذخیره پیشرفت شهر شیراز به صورت ویژه در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

اسکندری در ادامه به بررسی لایحه تعیین حداقل نرخ بازده داخلی پروژه‌های سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: بررسی میزان اثربخشی نشست تخصصی سرمایه گذاری، تحقق تکالیف سرمایه گذاری به مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان، بررسی طرح اقتصادی باغات قصردشت و لایحه ویژه پروژه‌های هدف گردشگری در کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بررسی شده است.

او با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: بررسی آیین نامه مالی ماده یک قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بررسی ظرفیت تصویب نامه هیئت وزیران با موضوع جهش تولید مسکن، بررسی لایحه درخواست مجوز سرمایه‌گذاری در گود سیمان و بررسی لایحه دوچرخه و موتور‌های اشتراکی در کمیسیون سرمایه گذاری انجام پذیرفته است.

 رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با تشریح اهم مصوبات این کمیسیون ادامه داد: آیین نامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید و ملاک عمل شهرداری شیراز در این زمینه شد.

 به گفته اسکندری، در راستای استقرار حوزه‌های سرمایه گذاری در مناطق و سازمان‌های شهرداری شیراز و سوق دادن درآمد‌ها به سمت منابع پایدار دستورالعمل نظام ارزشیابی عملکرد مدیران در حوزه سرمایه گذاری تدوین و به صورت درصد دوره‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او در ادامه اضافه کرد: در راستای ایجاد منابع درآمدی جدید شهرداری شیراز موضوع سرمایه گذاری در زمینه رمز ارز‌ها با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر پیشنهاد شد که شهرداری در حال مذاکره با سرمایه گذاران بالقوه در این زمینه می‌باشد.

عضو هیات رئیسه شورا عنوان کرد: همچنین شهرداری شیراز به عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت شهری مکلف گردید راه کار‌های اجرایی تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم در مدیریت شهری را ارائه نماید که این موضوع در شهرداری شیراز در حال تدوین است.

اسکندری در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: نشست‌های تخصصی آسیب شناسی سرمایه گذاری از ابتدای شروع دوره ششم با موضوعات مبتلا به امر سرمایه گذاری در شهرداری شیراز آغاز گردیده و تا کنون شش نشست با حضور صاحب نظران و فعالان اقتصادی برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار