سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی گفت: ظرفیت‌های بسیاری در چهارمحال و بختیاری برای توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی وجود دارد.

مسعود ابراهیمی در اولین استارت آپ طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی ماهیان سردآبی کشور به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اهمیت زنجیره ارزش محصولات تولیدی بر همه روشن است، اظهار کرد: در این استان زنجیره‌های ارزش محصولاتی مانند بادام و ماهیان سردآبی به توسعه این محصولات کمک می‌کند.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه گذشته در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، فناوری و نوآوری خدمات ارزشمندی به کشور داشته است.

وی با بیان اینکه مجموعه رویان از پژوهشگاه‌های تحت نظر جهاددانشگاهی است، اضافه کرد: در حال حاضر در درمان ناباروری و درمان‌های سلولی در این پژوهشگاه انجام می‌شود و دانش‌های فنی متنوعی در نهاد جهاد دانشگاهی تولید شده و این دانش‌های فنی به ثروت و اشتغال در کشور تبدیل شده است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در چهارمحال و بختیاری برای توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی وجود دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه شیلات ورود کرده است، اکنون جهاد دانشگاهی در استان بوشهر به حوزه پرورش بچه ماهی ورود کرده است، همچنین تولید واکسن بچه ماهی نیز در همین حوزه انجام شد.


بیشتر بخوانید


سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی گفت: تشکیل یک شرکت مشترک در چهارمحال و بختیاری برای تکثیر بچه ماهی مقاوم در دستور کار قرار گرفته است تا تلفات در مزارع پرورش ماهی کاهش پیدا کند، آمادگی داریم این دانش فنی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم، این کار نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی است.

وی با اشاره به قانون اعتبار مالیاتی، ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند تا سقف ۲۰ درصد از مالیات پرداختی خود را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی در اختیار دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگاه‌ها قرار دهد، نتایج این تحقیقات، ارزش افزوده شرکت را بالا خواهد برد.

ابراهیمی افزود: یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی جذب سه هزار میلیارد تومان منابع مالی از سمت بخش خصوصی برای تجاری‌سازی دانش‌های فنی ارائه شده از سوی این نهاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار