مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۱۰۰ سایت به ۵G ارتقاء یافته است و همین تعداد هم در دستور کار قرار دارد.

مجید سلطانی ظهر امروز، شنبه، در نشست با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه فرمانده مقاومت، اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط بسیار مهم و تأثیرگذار بر دیگر حوزه‌ها اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. حوزه فناوری و اطلاعات نقش مهمی در تولید ناخالص ملی مانند دیگر کشور‌ها دارد و باید در کشور ایران هم مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: بیش از ۵۰ سال خدمات ارتباطی در کشور انجام شده است و هم‌اکنون اراده بر این است که با پشت‌سرگذاشتن مسائل و مشکلات به دوران طلایی ارتباطات برسیم. هم‌اکنون ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت مخابرات ایران مشغول به کار هستند و همین تعداد هم بازنشسته این شرکت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: طی سه سال گذشته سعی شده است پروژه‌های دانش‌بنیان و توسعه زیرساختی ارتباطات در کشور متوقف نشود. طرح نجما در ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع شد و طبق برنامه، چهارمحال و بختیاری جلو رفته و کار‌ها انجام شده است.

سلطانی اظهار داشت: در طرح نجما باید لایه‌های دیگر مورد توجه قرار بگیرد و به‌صورت همگن همه لایه‌ها توسعه پیدا کند که در چهارمحال و بختیاری این کار انجام شده است. در ارزیابی شرکت‌های مخابرات سال گذشته بیش از ۲۰ شاخص برای استان‌ها وجود داشت و چهارمحال و بختیاری رتبه پنج کشوری را کسب کرد که نشان از رقابت با استان‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه مخابرات چهارمحال و بختیاری در بحث توسعه زیرساخت‌های موفق عمل کرده است، اظهار داشت: این استان با کمترین امکانات بهترین کار‌های ارتباطی را انجام داده است.

سلطانی با اشاره به مزاحمت سایت‌ها در سلامتی مردم، اذعان کرد: تاکنون طرحی علمی که ایجاد سایت‌ها باعث بیماری سرطان می‌شود گفته نشده و فقط به‌صورت شایعه مطرح است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: هدف‌گذاری پروژه نجما این بود که تا پایان سال  ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از خدمات اینترنت پرسرعت این طرح برخوردار شوند. ۹۵ درصد برنامه‌های پروژه نجما عملیاتی شده است و تاکنون انحرافی از برنامه نداریم اگرچه پیشرفت کار در استان‌ها متفاوت است.

سلطانی با بیان اینکه تعداد ترمینال‌های فیبر نوری که برای منازل، کسب وکار‌ها و شهرک‌های صنعتی نصب می‌شود از مرز ۱۰۰ هزار گذشته است، تصریح کرد: کنار پروژه نجما طرح «UNSP» در دستور کار وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد و همزمان با نجما در حال پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: ۱۰۰ سایت به ۵G ارتقاءیافته است و همین تعداد هم در دستور کار قرار دارد. از سال گذشته طرح طوبی برای یک استان به‌صورت آزمایشی در حال اجراست به این معنا که در بخش‌های سیار و ثابت همه فناوری‌های قدیمی کنار گذاشته می‌شود و بروز می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار