مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه وزارتخانه میراث‌فرهنگی، ۷ پژوهش باستان‌شناسی در استان آغاز می‌شود.

ولی جهانی  افزود: به منظور انجام پژوهش علمی، پاسخ به استعلام‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی، تعیین عرصه و حریم بناها و محوطه‌های تاریخی و نجات بخشی آثار، اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به لزوم انجام و توسعه فعالیت‌های پژوهشی باستان‌شناسی در استان گفت: مکاتبات لازم به منظور اخذ مجوز برای کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه‌های دستکند جیرنده، بقعه خواهر امام (ره) رشت، تعیین عرصه و حریم محوطه خورگام، بررسی و شناسایی محوطه‌های بخش رحمت آباد، تعیین عرصه و حریم محوطه‌های مریان و آق اولر، کاوش باستان شناسی محوطه کهنه ماسوله و کاوش باستان‌شناسی در گورستان لیارسنگ بن انجام شده و با صدور مجوز و استقرار هیات‌ها، فعالیت‌های باستان شناسی بزودی آغاز خواهد شد.
او تحقیقات علمی در حوزه‌های مختلف از جمله کاوش‌های باستان‌شناسی را ضروری دانست و گفت: یکی از راه‌های اصلی دستیابی به اطلاعات دوران‌های پیش از تاریخ به حتم باستان شناسی و نتایج حاصل از کاوش‌های علمی است که در صورت تحقق این مهم، بخشی از ابهامات دوران‌های پیش از تاریخ آشکار می‌شود.

برچسب ها: باستان شناسی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.