نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین با بیان اینکه امسال ۶ هزار نفر کادر درمانی داوطلب در مسیر نجف به کربلا به زوار خدمات رسانی می‌کنند، گفت: مرز مهران اصلی‌ترین و جدی‌ترین مرز کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است.

سعید اوحدی در حاشیه بازدید ستاد اربعین هلال احمر کشور از مرز مهران، اظهار کرد: بر اساس تاکیدات رئیس جمهور، صبح امروز از مرز‌های کشور مرتبط با موضوع اربعین حسینی در جنوب کشور و بعدازظهر نیز از مرز مهران بازدید شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار نفر کادر درمانی به صورت داوطلب در طرح پزشک سیار در مسیر کربلا به نجف حضور داشتند و به زوار در کنار داوطلبان جمعیت هلال احمر خدمات سانی کردند، افزود: امسال حدود ۶ هزار نفر کادر درمانی شامل پزشک متخصص، پرستار و پزشک داوطلب شده اند که در فعالیت‌های ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین نقش داشته باشند.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین با بیان اینکه مرز مهران اصلی‌ترین و جدی‌ترین مرز کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است، ابراز کرد: خوشبختانه شاهد یک نهضت و حرکت عمومی و مردمی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های مردمی، استانداری‌ها در حوزه اربعین در کشور هستیم.

اوحدی با بیان اینکه یک تحول جدی در حوزه زیرساخت‌های اربعین نسبت به سال‌های گذشته انجام شده است، ابراز کرد: در مرز مهران همه امکانات و شرایط برای استقبال و حضور زوار اربعین آماده بوده و نصب سایه بان‌ها در پایانه مرزی مهران با توجه به گرمای هوا خدمت بسیار خوبی برای زوار اربعین در این مرز است.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین گفت: توصیه ما به زوار اربعین این است سفر خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که گرمای هوا را مد نظر قرار داده و ورود خود را به مرز‌های کشور در ساعت خنک روز انتخاب کنند و همچنین زواری که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند بلیط رفت و برگشت را تهیه کرده که در برگشت با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که حدود ۶۰ درصد زوار از مرز مهران تردد کنند، ابراز کرد: تمهیدات خوبی در مهران و پارکینگ‌های اربعین (یک و ۲) و پایانه مسافری برکت فراهم شده و ظرفیت پارک بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های مرز و شهر مهران برای خودر‌های شخصی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.