حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: واقعه کربلا به ما نشان داد که عامل اصلی پیروزی و یا شکست یک جامعه، داشتن و یا نداشتن بصیرت است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: رژیم غاصب صهیونیستی، یک غده سرطانی است که مستکبران عالم آن را در جغرافیای جهان اسلام پرورش دادند تا به نسل کشی مسلمانان و کودکان بپردازد، اما این غده سرطانی که حامی اصلی آن در مجامع مختلف، دولت مستکبر آمریکا می‌باشد، اقدام به ترور مهمان ما کرد و  بنا به گفته رهبر معظم انقلاب به زودی تنبیه خواهد شد. 
 
وی افزود: شهید هنیه، جان و خانواده‌اش را برای نجات آرمان‌های فلسطین ایثار کرد و وظیفه ما است که خونخواه وی باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بابایی، ورود کاروان اسرای کربلا به شام و روز مدافعان حرم بیان داشت: دفاع از حرم، دفاع از مکتب و حرکت در مسیر انسان سازی است. 
 
وی افزود: واقعه کربلا به ما نشان داد که عامل اصلی پیروزی و یا شکست یک جامعه، داشتن و یا نداشتن بصیرت است و در این بین افرادی که از رویدادهای مختلف، تحلیل‌های سطحی و دنیوی دارند، دچار بی‌بصیرتی هستند به همین منظور نیاز است برای دفاع از حق، همگان بویژه خواص جامعه بصیرت داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی همچنین فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: خبرنگاری رسالاتی مهم و سرنوشت ساز است و خبرنگاران به ۲ دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول خبرنگارانی مخلص هستند که در خط ایمان و انسانیت حرکت می‌کنند و حتی ممکن است مسلمان نباشند؛ اما برای انعکاس درست رویدادها جان خود را از دست می‌دهند و  نمونه آن را در غزه می‌توان دید و دسته دوم آن هایی هستند که بر اساس منافع خود وقایع را به درستی منعکس نمی‌کنند، اما باید بدانیم که پیروزی از آن خبرنگاران صادق است. 
 
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور دولت چهاردهم گفت: سخن رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که فرمودند همه باید با دولت جدید همکاری کنند، حجت را بر همگان تمام کرد و امیدواریم رئیس جمهور با نگاه وفاق ملی و ارزشی، وزرایی انقلابی و متعهد را برای رفع مشکلات مردم به مجلس معرفی کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار