عملیات آماده سازی فاز نخست سایت ۱۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی سراوان با حضور فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

اکبری  مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از مزیت‌های قابل توجه این سایت، توپوگرافی ملایم آن بوده که مستعد عملیات عمرانی است، گفت: عملیات آماده سازی این سایت با اعتبار یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

عطاء اله اکبری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بعد از تکمیل مراحل آماده سازی هفت هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب واحد‌های دو طبقه در این سایت با در نظر گرفتن سلیقه مردم و رعایت فنون مهندسی احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: سراوان از شهرستان‌های پیشرو اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود بطوریکه تاکنون ساخت ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی این طرح با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده سازی بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در محدوده شهر‌های زیر پوشش این اداره کل در حال انجام است، افزود: در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان علاوه بر مکان‌یابی مناسب در انتخاب اراضی و اقداماتی برای اجرایی کردن زیرساخت‌های کافی در مناطق مختلف نیز در نظر گرفته شده تا محرومیت از خدمات رفاهی و اجتماعی ساکنان را شاهد نباشیم.

وی بیان کرد: عزم جدی سیستان و بلوچستان بر تسریع در روند اجرای آماده سازی اراضی و تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن به مردم استان است.

اکبری با بیان اینکه امروز یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که اغلب مردم با آن دست به گریبان هستند بحث مسکن است، گفت: وقتی دهک‌های مختلف خانه‌دار شوند، بخشی از تقاضا‌ها در بازار مسکن کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه، چون امکان عرضه وجود دارد، قیمت‌ها نیز پایین می‌آید و دهک‌های کم‌درآمد هم می‌توانند مسکن ارزان قیمت پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان تمام تلاش‌ها بر این است تا فرایند‌های طراحی نقشه، آماده سازی، صدور پروانه، قرار داد با پیمانکاران و ساخت و ساز در اجرای طرح ملی نهضت مسکن در اسرع وقت انجام شود تا رضایت مردم در این حوزه جلب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار