رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: با ارزیابی ستاد مرکزی کشور در سال ۱۴۰۲، استان فارس به عنوان ستاد برتر دهه فجر کشور معرفی شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه به مردم مظلوم فلسطین و جنبش مقاومت، گفت: خواهان انتقام این جنایت بزرگ هستیم تا درسی به دشمنان داده شود که بدانند نباید در سرزمین جمهوری اسلامی ایران مهمان ایران را به شهادت برسانند.

او ادامه داد: قطعاً این مبارزات بزرگ که یک طرف آن ابر قدرت‌ها و استکبار جهانی است و در طرف دیگر جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین هستند، آنچه باعث پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین خواهد بود، صبر، مقاومت، تحمل، بردباری و به خرج دادن یک درایت از طرف جبهه مقاومت است. همچنین یک انتقام سخت پیروزی را نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

ملک مکان در ادامه سخنان خود گفت: ۱۲ مردادماه یادآور تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در سال ۱۳۵۹ به فرمان امام راحل با هدف سازماندهی و هماهنگی در برگزاری مراسم و مناسبت‌های ملی، دینی و انقلابی شکل گرفت.

او تصریح کرد: این سازمان در سال ۱۳۷۶ با تأیید شورای نگهبان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی معرفی و شروع به کار کرد. سیاست‌گزاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت، راهبری و همکاری در برگزاری مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی از موضوعات فعالیت این نهاد است.

ملک مکان با بیان موضوعاتی که این مجموعه پوشش می‌دهد، افزود: مناسبت‌هایی که این نهاد پوشش می‌دهد شامل روز ۱۲ فروردین که روز جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده است، سالروز ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، سالروز قیام ۱۵ خرداد، هفته بازخوانی حقوق بشر که دهه اول تیرماه است، ۸ تیرماه به مناسبت شهادت شهیدان رجائی و باهنر، بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور، هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن، یوم‌الله ۱۳ آبان و روز جهانی قدس، جشن‌های نیمه شعبان و از همه مهم‌تر ایام‌الله دهه فجر و برنامه‌های مرتبط که از ۱۲ بهمن‌ماه تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: برخی از مناسبات به تدریج و در طول سال اتفاق می‌افتد و به این برنامه‌ها اضافه خواهد شد، مانند ۳۱ اردیبهشت که شهادت شهدای خدمت است، یا برنامه جمعه‌های خشم که در برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود. همچنین راهپیمایی‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که با ارزیابی ستاد مرکزی کشور در سال ۱۴۰۲، استان فارس را به عنوان ستاد برتر دهه فجر کشور معرفی کرد. 

ملک مکان در خصوص اهداف تأسیس شورای هماهنگی آن مجموعه بیان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام الله برای تعمیق باور و ارزش و ترویج فرهنگ انقلابی زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی، تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی مخصوصا برای نسل جوان برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور در برخی از مناسبت‌ها، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی، برخی از اهداف مشخص شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار کرد: سعی داریم در مناسبت‌های ملی و مذهبی جشن‌ها در محلات مختلف برگزار شود و به نوعی محله‌محور شوند. تلاش داریم در دوره جدید یک نظام‌مندی و سازماندهی جدید صورت بگیرد و ازجوانان و گروه‌های مردمی بیشتر استفاده کنیم. 

او در خصوص زیرساخت برنامه‌های صوت خیابانی در راهپیمایی‌های مختلف در شیراز گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد و اعتبار ۶ میلیاردی که شهرداری متقبل شد، در سه مسیر سیستم صوتی قرار دادیم که هر سه مسیر به محل نماز جمعه منتهی می‌شود و نواقصی که ممکن است وجود داشته باشد در حال برطرف شدن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار