فرماندار دشتیاری گفت: باتوجه‌به نزدیکی ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مدیریت مرز و استقبال از زائرین پاکستانی انجام شده است.

محمدعلی رأفت بیان کرد: این روز‌ها در حال نظارت بر آماده‌سازی زیرساخت‌های استقبال زائرین اربعین ۱۴۰۳ هستیم که امیدواریم در سال جاری خدمات بهتری به لحاظ کمی و کیفی و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی به زائرین پاکستانی که از محل مرز ریمدان راهی کربلا معلی هستند، داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه باهمت مدیران و مسئولین مربوط زیرساخت‌های جدیدی به مرز ریمدان اضافه شده، افزود: در سال گذشته با مشکلات و چالش‌هایی مواجه بودیم که امسال درصدد برطرف‌کردن آنها هستیم.

 فرماندار دشتیاری با اشاره به اینکه یکی از چالش‌هایی که در سال گذشته داشتیم و امسال نیز با آن مواجه خواهیم بود تردد و جابه‌جایی زائرین از محل مرز ریمدان با شهرستان چابهار است، تصریح کرد: در سال جاری بنا بر گزارش‌ها دریافت شده قطعاً استقبال زائرین پاکستانی از مرز ریمدان بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تقریباً ۸۶ هزار نفر از زائرین از این مرز وارد شدند و سال گذشته تقریباً ۴۵ هزار نفر بودند و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از ۸۰ هزار نفر خواهد بود که امیدواریم بتوانیم خدماتی درخور شأن برای زائرین در مرز ریمدان را داشته باشیم.

همچنین، اجباری، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری میرجاوه نیز گفت: شهرستان میرجاوه یکی از محور‌های ورودی و اصلی زوار پاکستانی در استان و کشور است و باید دستگاه‌های اجرایی با همکاری و هماهنگی ستاد اربعین مصوبات را به نحو شایسته انجام دهند.

نوروز پور رئیس ستاد عتبات عالیات استان نیز گفت با توجه به فعالیت‌های جهادی موکب‌های اربعینی در حوزه محرومیت زدایی، کمک‌های مومنانه، فرهنگی، عمرانی و... موکب جمعیت شهدای اسلام از موکب‌های فعال اربعینی مرز میرجاوه است و در بحث پذیرایی از این عزیزان را در ایام اربعین انجام خواهند داد.

وی افزود: با کمک خیرین و مردم همیشه حاضر در صحنه میزبان زائرین پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه در کنار ستاد اربعین شهرستان میرجاوه هستیم و امیدواریم امسال همچون سال گذشته با همکاری ستاد‌های مردمی بتوانیم خدمت رسانی خوبی در پایان مرزی میرجاوه به این عزیزان داشته باشیم.

جمشیدزهی فرماندار میرجاوه نیز گفت: حضور زائرین و میزبانی از این عزیزان پاکستانی در این منطقه باعث افتخار و یکپارچگی و وحدت اسلامی شده است چرا که مردم شیعه و سنی شهرستان میرجاوه به رسم همه ساله از زوار حسینی پاکستانی میزبانی می‌کنند.

فرماندار ادامه داد: یکی از اقدامات که امسال انجام شده راه اندازی کارخانه یخ در زائرسرای امام رضا علیه السلام است و ان‌شاءالله به یاری خداوند متعال همه ظرفیت‌های شهرستان برای یک استقبال خوب از زوار حسینی پاکستانی که از مسافت‌های طولانی به مرز میرجاوه می‌رسند، آماده هستند.

رئیس ستاد اربعین شهرستان میرجاوه با تاکید بر اینکه کارگروه‌های باید به صورت تخصصی تشکیل و در حوزه میزبانی در شان زائرین برنامه ریزی کنند، افزود: امسال با برنامه ریزی بهتر به دنبال آن هستیم بهترین خدمت رسانی در بعد معنوی و دنیوی را انجام دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار