امام جمعه زابل گفت: سیستانیان ثابت کردند در طول تاریخ شاگرد ممتاز کلاس ولایت هستند و سیستان تنها نقطه‌ای است که سند ۶ دانگ ولایتمداری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید پوران‌دخت  در مراسم نخستین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام که در مصلی زابل برگزار شد، ضمن محکومیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و همراه ایشان که به عنوان یکی از میهمانانی که در مراسم تحلیف شرکت کردند، گفت: دنیا به زودی شاهد زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
وی بیان کرد: همایش نخستین قیام به خونخواهی امام حسین علیه السلام از جهاتی برجسته و قابل اهمیت است و با پیگیری‌های انجام شده در شهر‌ها و کشور‌های مختلف این همایش برگزار و در تقویم کشور نیز روزی به نام سیستان ثبت شد که سیستانیان اولین خونخواهان اباعبدالله الحسین علیهم السلام بودند.
امام جمعه زابل ادامه داد: مردم سیستان در سال ۶۱ هجری به معنای واقعی بصیرترین و عاقل‌ترین مردم زمان خود بودند به این دلیل که مردمان دیار سیستان نه پیغمبر دیده بودند نه امام و یک حاکم ظالم یزیدی بر آنها حکومت می‌کرد، حتی فرسنگ‌ها با سرزمین عراق و کربلا فاصله داشتند؛ اما به محض شنیدن خبر شهادت امام حسین علیه السلام سریع‌ترین و بهترین حرکت سیاسی و اجتماعی را انجام دادند این نشان از بصیرت به موقع مردم سیستان بود.
وی گفت: مردم سیستان بیشترین سهم را به بهترین نحو در برهه‌های مختلف ایفا کردند، حدود ۲ ماه پس از شهادت امام حسین (ع) اولین قیام کنندگان به خونخواهی ایشان بودند، این یعنی اینکه مردم سیستان به بلوغ دینی، سیاسی، معرفت مکتبی و مذهبی رسیده بودند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورانداخت اظهار کرد: امروز به اجداد و نیاکان خود افتخار می‌کنیم چرا که در تاریخ کاری بی‌نظیر انجام دادند، باید بدانیم سیستانیان ثابت کردند در طول تاریخ شاگرد ممتاز کلاس ولایت هستند و سیستان تنها نقطه‌ای است که سند شش دانگ ولایت مداری را دارد.
وی بیان کرد: این تاج عزت و کرامتی که بر سر ما قرار دارد در بحث ولایت‌مداری امیرالمؤمنین را مدیون مردم سیستان آن زمان هستیم تا بتوانیم وظیفه خودمان را نسبت به اهل‌بیت (ع) به‌درستی انجام دهیم، به همین علت سپهبد شهید سلیمانی گفته بود اگر یک روز از عمرم باقی بماند دوست دارم در سیستان خدمت کنم، بدانیم که فردای قیامت باید پاسخگوی عملکرد مدیریتی خود باشیم.
امام جمعه زابل افزود: خودآگاهی تاریخی خیلی مهم است که انسان بداند هویت ملی و دینی او چیست و به همان اندازه غفلت تاریخی خطرناک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار