رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که با وعده فروش خودروخیالی، اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ازیکی از شهروندان کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و بیان اینکه از طریق سایت‌های واسط خرید؛ اقدام به ثبت آگهی خرید خودرو کرده و فردی ناشناس مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران قرارگرفت. 

وی افزود: شاکی عنوان کرد که قصد خرید ماشین داشته، اما نتوانسته مورد مناسبی پیدا کند؛ بنابراین تصمیم گرفته یک آگهی نیازمند ماشین با مشخصات دلخواه خود در سایت ثبت کند؛ پس از ثبت آگهی، فردی با او تماس گرفته و اعلام کرده که ماشینی با مشخصات مورد نظر دارد و برای تأیید معامله باید مبلغی را به عنوان بیعانه واریز کند و شاکی مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال را به حساب این فرد واریز کرده، اما متأسفانه پس از واریز، آن شخص گوشی خود را خاموش کرده و دیگر پاسخگو نبوده است. 

این مقام سایبری گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی؛ کارشناسان پلیس فتا موفق شدند مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال را به حساب مالباخته بازگردانند و عامل کلاهبرداری شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

سرهنگ ابوالحسینی با بیان اینکه از اعتماد بیجا به افراد ناشناس در فضای مجازی خودداری کنید از هموطنان درخواست کرد: تحت هیچ شرایطی پیش از رؤیت و بررسی کامل کالا، مبلغی به عنوان بیعانه پرداخت نکنید؛ کلاهبرداران بسیاری در کمین هستند تا با وعده‌های دروغین و معرفی کالا‌های غیرواقعی، شما را فریب دهند. 

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.