مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۵.۵ متر مکعبی میزان آب ورودی به مخزن سد شهید رجایی پس از بارش‌های ۲ روز اخیر خبر داد.

فرهاد خلردی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۵.۵ متر مکعبی میزان آب ورودی به مخزن سد شهید رجایی پس از بارش‌های ۲ روز اخیر خبر داد و گفت: بارندگی روز گذشته در مناطق مختلف مازندران با توجه به بارش در ارتفاعات منجر به افزایش آورد رودخانه‌ها از مناطق بالادست شد که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان امروز ادامه داشته باشد.

او افزود: طبق پیش‌بینی‌ها تمرکز بارش‌ها از عصر یکشنبه تا صبح امروز در محدوده ساری و نکا بود که منجر به رشد آورد رودخانه‌ها در این محدوده شد.

مدیرمطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: دِبی آب ورودی به مخزن سد شهید رجایی از سه متر مکعب در روز‌های عادی و پیش از بارندگی، صبح امروز -سه‌شنبه ۹ مرداد- به ۸.۵ متر مکعب بر ثانیه رسید که افزایش پنج مترمکعبی ورودی به سد را نشان می‌دهد و ناشی از بارش‌های اخیر است.

او افزود: میزان آب ورودی به دشت تجن نیز به دلیل بارش‌ها بیشتر شده و از هشت مترمکعب پیش از بارندگی به ۱۵ متر مکعب رسیده است. پنج متر مکعب از این میزان آب ورودی به دشت تجن از سد شهید رجایی رهاسازی می‌شود و مابقی مربوط به رودخانه‌های زارم‌رود و چهاردانگه است که افزایش دِبی داشتند.

خلردی گفت: البته این افزایش آورد رودخانه‌ها از بعدازظهر امروز فروکش می‌کند و طی روز‌های آتی به شرایط عادی برمی‌گردد. اما حجم قابل توجهی آب وارد دشت تجن کرد و در بهبود وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی هم اثرگذار است.

او درباره آمار‌های بارندگی از عصر روز یکشنبه ۷ مرداد تا بامداد امروز –سه‌شنبه- نیز افزود: میانگین بارندگی مازندران در بازه زمانی ۳۶ ساعته فعالیت این سامانه بارشی ۸.۵ میلیمتر بود که بیشترین میزان بارش‌ها به ترتیب در استخرپشت ساری با ۵۵ میلیمتر، لاریم جویبار با ۵۴ میلیمتر، کردخیل ساری با ۴۸ میلیمتر و عرب‌خیل بابلسر با ۳۷ میلیمتر ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار