حجت‌السلام خاموشی گفت: ما وقف برای زوار پاکستانی، کفش و کلاه زوار اربعین، زوار فقیر، زائر اولی‌ها و اطعام زوار داریم.

سومین همایش ملی «موکب‌داران اربعین حسینی (ع)» با عنوان «قدم‌های آسمانی» با حضور حجت‌السلام و المسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان، سید رضا نریمانی مداح اهل بیت (ع)، موکب‌داران و ... در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام خاموشی در ابتدای سخنرانی خود با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با تلاوت آیه‌ای گفت: وقتی خدا گیرنده است، بندگانش هم وفای به عهد می‌کنند. جناب اسماعیل هنیه! در جوار خانواده شهید خود و خانواده شهید غزه خواهید بود. این ضیافت پرشور و حضور مستانه شهیدان است. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سوره صف سوره آخرالزمانی است، افزود: می‌خواهیم به واقعه کربلا گره بزنیم. عزیزان! در هر حال، جبهه حق در مقابل جبهه باطل پیروز است. خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند: آنچه در صف حق اتفاق می‌افتد، پیروزی است. الان در جبهه مقابل کفر، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی را داریم، که ایشان راهبرد‌های مشخص برای جهان دارند. ان‌شاء‌الله آزادی فلسطین و شکست نظام صهیون نزدیک است. این نزدیک بودن با صبر و استقامت جبهه حق محقق می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی حضرت اباعبدالله حسین (ع) در صحرای کربلا به شهادت می‌رسند و امام زین‌العابدین (ع) لب به سخن می‌گشایند، ابن زیاد ملعون آنجا اعتراض می‌کند و می‌گوید: مگر مردی باقی مانده است؟ بعد با اراده شوم قصد به شهادت رساندن حضرت را دارد، که حضرت زینب (ع) سپر می‌شود و مانع شهادت می‌شود. جبهه حق همیشه پیروز است. اگر به ظاهر جبهه باطل پیروز شود، ولی این پیروزی ماندگار نیست. 

حجت‌الاسلام خاموشی درباره فعالیت موکب‌داران سازمان اوقاف در مسیر پیاده‌روی اربعین توضیح داد: الحمدالله در سال‌های اخیر و در ایران اسلامی فرهنگ موکب‌داری توسعه یافته است. موکب‌داری تابلوی ایثار جان و مال است. یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف اجرای نیت واقفین است. ما وقف برای زوار پاکستانی، وقف برای کفش و کلاه زوار اربعین، وقف برای زوار فقیر، وقف برای زائر اولی‌ها و وقف برای اطعام زوار داریم، که باید به آنها عمل کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: علاوه‌بر آن نیات، امامزادگان و بقاع متبرکه ایران که جزو خاندان عصمت و طهارت هستند، به پیاده‌روی اربعین کمک می‌کنند. سال گذشته نزدیک به ۳۷۰ موکب داخل و خارج ایران بود. ما تعاملمان را با مردم عراق تقویت کنین، از آنها خرید کنیم، آنها باید نفع ببرند. وقتی نفع ببرند، خودشان هم در مسیر این قافله ایثار می‌کنند. ما باید در مرز ریمدان و نقاط ورودی زوار پاکستانی تعداد مواکب را تقویت کنیم و مسیر تردد زوار خارجی را تسهیل کنیم.

گفتنی است شعرخوانی احمد بابایی شاعر آیینی، مداحی سید رضا نریمانی و دمام‌زنی هیئت عزاداران بوشهری از بخش‌های دیگر مراسم بود و تعدادی از سخنرانان مراسم به دلیل ترور اسماعیل هنیه نتوانستند حضور یابند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار