هانی زاده گفت: شهید هنیه یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌هایی است که در شکل‌گیری جنبش حماس نقش داشته است.

حسن هانی زاده کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ترور شهید اسماعیل هنیه اظهار کرد: شهید هنیه یکی از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های فلسطینی در جنبش‌های مقاومت بود که بخش زیادی از عمر خود را صرف مبارزه با صهیونیست‌ها کرد.

وی ادامه داد: او بار‌ها هدف ترور نافرجام صهیونیست‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی قرار گرفت. حتی زمانی که رئیس دفتر بنیانگذار سابق حماس بود؛ بنابراین ایشان خودشان را برای شهادت آماده کرده بودند.  

هانی زاده گفت: آن چه مشخص است رژیم صهیونیستی رژیمی تروریستی است. بر اساس آمار‌ها بیش از ۲۷ هزار مورد عملیات تروریستی علیه رهبران جنبش‌های مبارز فلسطینی داشته است. مرحوم هنیه یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌هایی است که در شکل‌گیری جنبش حماس نقش داشته. او در تشکیل دولت فلسطین در غزه هم نقش مهمی داشته و به عنوان حلقه ارتباطی همه جنبش‌های اسلامی و ملی فلسطین تلقی می‌شد و صهیونیست‌ها از سال‌ها پیش دنبال ترور او بودند.  

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اما این عملیات آن هم در کشور مستقلی مثل ایران که جایگاه مهمی در جهان دارد اقدامی تروریستی و اقدام در جهت نقض حاکمیت ملی یک کشور تلقی می‌شود و پیامد‌های خطرناکی برای صهیونیست‌ها دارد.

وی گفت: اقدام رژیم صهیونیستی باید از سوی جامعه جهانی محکوم شود و این رژیم باید تبعات این اقدام جنایتکارانه خود را پس دهد.

هانی زاده اظهار کرد: یکی از مسائل تحلیلی آن است که صهیونیست‌ها در طول ۱۰ ماه گذشته بعد از طوفان الاقصی با شکست‌های میدانی و نظامی مواجه شده‌اند و به همین دلیل نخست‌وزیر صهیونیست‌ها که نتوانسته با استفاده از امکانات گسترده غربی‌ها خصوصا آمریکا  معادله میدان را تغییر دهد دست به این ترورها زده است.

وی ادامه داد: این شکست بزرگی در تاریخ صهیونیست‌ها است و آنها هرگاه با چنین شکست‌هایی مواجه شدند به سمت ترور شخصیت‌های تاثیرگذار رفته‌اند.

وی تاکید کرد: این‌ها نشان می‌دهد این رژیم به لحاظ نظامی شکست‌های بزرگی را تجربه کرده و اقدام به ترور شخصیت‌های مقاومت می‌کند و این بخشی از سیاست‌های صهیونیست‌ها برای رهبران مقاومت است که با چراغ سبز آمریکا و اروپا همراه است.

هانی زاده در انتها گفت: بیش از ۱۰ نفر از اعضای خانواده شهید هنیه در طول جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند و ایشان هم سال‌ها در انتظار چنین شهادتی بودند. صهیونیست‌ها با این اقدام ثابت کردند که رژیمی تروریست هستند و به هیچ قانون بین المللی پایبند نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار