گروه‌ها و مقام‌های محور مقاومت در پیام‌هایی جداگانه به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس واکنش نشان دادند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی  در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند .

گروه‌ها و مقام‌های محور مقاومت در پیام‌هایی جداگانه به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس واکنش نشان دادند.

به دنبال شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، فراخوان‌های گسترده‌ای برای برپایی تظاهرات‌های خشم و تشدید رویارویی با صهیونیست‌های اشغالگر در سراسر اراضی فلسطینی صادر شده است.

سخنگوی حماس: ترور هنیه عبور از تمامی خط قرمزهاست

«جهاد طه» سخنگوی جنبش حماس ترور «اسماعیل هنیه» را عبور از تمامی خط قرمز‌ها توصیف و تاکید کرد این جنایات رژیم صهیونیستی مذاکرات آتش‌بس را مختل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جنایت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، به منزله عبور از تمامی خط قرمز‌ها است. این جنایت موید پافشاری اسرائیل بر نقض حاکمیت و ثبات دیگر کشورهاست. این جنایت تعرض به حاکمیت و ثبات ایران پس از انجام همین کار علیه لبنان با حمله روز گذشته به ضاحیه جنوبی است.

طه تاکید کرد: این جنایت اراده ملت فلسطین یا جنبش حماس را در هم نخواهد شکست به ویژه که این اولین باری نیست که رهبرانی ترور می‌شوند، رهبرانی وجود دارد که این راه را ادامه خواهند داد و در مقابله با چالش‌ها این امانت را به دوش می‌کشند و جنیش به مبارزه خود ادامه می‌دهد، آنچه رخ داد تجاوز و حمله به تمام ارزش‌های انسانی و فراخوان‌ها برای آتش‌بس بود.

سخنگوی جنبش حماس در پایان نیز با تاکید بر اینکه جامعه بین‌الملل باید مسوولیت خود را در این زمینه بپذیرد، گفت: این جنایت‌ها تمامی تلاش‌هایی را که هنوز برای رسیدن به توافق آتش‌بس انجام می‌شوند، مختل خواهد کرد.

سامی ابوزهری، از رهبران جنبش حماس گفت: برای آزادی قدس، وارد جنگی تمام عیار شده ایم و در این راه برای پرداخت هر بهایی آماده هستیم.موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی این جنبش اعلام کرد ترور اسماعیل هنیه عملی بزدلانه است.

واکنش خانواده اسماعیل هنیه به خبر شهادت وی

ایناس هنیه، عروس شهید اسماعیل هنیه در پیامی صبح امروز چهارشنبه در ویدیویی گفت که با قلبی راضی به تقدیر الهی باید شهادت فرمانده اسماعیل هینه را که به یاران شهیدش پیوسته است اعلام کند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این ویدیو ایناس هنیه گفت: با قلبی راضی به تقدیر الهی، مردی که زمین و آسمان از آن به نیکی یاد می‌کنند، پدر شوهرم، پدرم، عزیزم، تاج سرم ابوالعبد اسماعیل هنیه به فرزندان و یاران شهیدش پیوست. چیزی نمی‌گویم مگر حرفی که خدا را راضی کند. چشم‌ها اشک می‌ریزند و قلب‌ها در فراق تو اندوهگین هستند، ای فرمانده، ای قهرمان، ای ابو العبد. همانا از خداوندیم و به سوی خدا نیز باز می‌گردیم. خداوندا ما را در مصیبتمان اجر بده و بهترین‌ها را نصیبمان کن.

ایناس هینه در پایان گفت: مصیبت ما بزرگ است، اما فانی بودن دنیا و دیدار در بهشت که به بزرگی زمین و آسمان است، برای خاطر ما تسلی است. خدانگهدار این فرمانده امت.

عبدالسلام هنیه پسر شهید اسماعیل هنیه نیز گفت: پدرم به آنچه که آرزویش بود رسید، ما در خیزش و مبارزه‌ای مستمر علیه دشمن اشغالگر قرار داریم و مقاومت با ترور رهبرانش پایان نمی‌یابد و حماس تا آزادسازی فلسطین به مقاومت ادامه می‌دهد.

وی افزود: پدرم هر روز شهادت را احساس می‌کرد و ما به او افتخار می‌کنیم و سرمان را بالا نگه می‌داریم.

هنیه

مشاور هنیه: آنچه اتفاق افتاد، ترور مستقیم و برنامه‌ریزی شده بود

طاهر النونو مشاور رسانه‌ای شهید اسماعیل هنیه تاکید کرد که آنچه اتفاق افتاد، ترور مستقیم و برنامه‌ریزی شده بود و ایران به زودی جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه‌ای بزرگ برای ملت فلسطین است.حماس جنبش بزرگی است و هر جای خالی را مستقیما پر خواهد کرد و هنیه از دوران کودکی به دنبال شهادت بود.

الهندی گفت: دشمن اگر گمان کند با ترور رهبران مقاومت می‌تواند آن را شکست دهد، کاملا به اشتباه رفته است.

جهاد اسلامی: ترور هنیه مقاومت علیه دشمن صهیونیستی را متوقف نخواهد کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بر تداوم مقاومت علیه رژیم اشغالگر تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری سما، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش نشان داد.در این بیانیه آمده است: شهادت رهبر ملی بزرگ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی تسلیت می‌گوییم.

جهاد اسلامی اضافه کرد: عملیات کوردلانه‌ای که دشمن جنایتکار علیه نمادی از نماد‌های مقاومت انجام داد، هرگز ملت ما را از تداوم مقاومت برای متوقف کردن جنایات دشمن صهیونیستی که از حد خود گذشته است، متوقف نخواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما مراتب تسلیت خود را به برادران در جنبش حماس و خانواده این رهبر بزرگ و حامیان و دوستداران آن ابراز می‌داریم و بر همبستگی با برادران در جنبش حماس در مقاومت علیه رژیم غاصب تاکید داریم.

جبهه دمکراتیک: ترور رهبران مقاومت، بیانگر بی‌فایده بودن مذاکرات است

فواد عثمان، یکی از رهبران جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد: ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، قطعا پاسخ و هزینه‌هایی در پی خواهد داشت و همه محور مقاومت راه هنیه و دیگر رهبرانی را که در راه آزادی فلسطین شهید شدند، ادامه خواهند داد.

وی  در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الاقصی گفت: این ترور ثابت کرد که مذاکرات با دشمن صهیونیستی از زمان امضای معاهده اسلو کاملا بی‌فایده بوده و باید به این معاهده پایان داد و همکاری امنیتی و روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را به کلی قطع کرد. تنها راه حل ممکن، وحدت ملی فلسطین و کنار گذاشتن همه اختلافات به احترام خون شهید اسماعیل هنیه و همه شهدا است.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین طی بیانیه‌هایی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به محل اقامت او در تهران را تسلیت گفتند.

جنبش مجاهدین فلسطین: مسئولیت ترور هنیه برعهده آمریکا است

 جنبش مجاهدین فلسطین تاکید کرد که آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهد و مسئولیت کامل ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برعهده آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، جنبش مجاهدین فلسطین امروز چهارشنبه در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: عملیات ترور تنها منجر به افزایش عزم و اراده ما برای تداوم راه مقاومت می‌شود.

در این بیانیه آمده است: مسئولیت کامل این جنایت فجیع بر عهده دشمن آمریکایی است که به نتانیاهوی جنایتکار چراغ سبز نشان می‌دهد و برای او چتر حمایتی و پوشش بین‌المللی فراهم می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: دشمن جنایتکار بداند که در یک جنگ گسترده با تمام امت اسلامی قرار دارد و باید بهای سنگینی بپردازد و انتفاضه فراگیری در راستای آزادی شکل خواهد گرفت.

جنبش مجاهدین فلسطین: مسئولیت ترور هنیه برعهده آمریکا است

 جنبش مجاهدین فلسطین تاکید کرد که آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهد و مسئولیت کامل ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برعهده آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، جنبش مجاهدین فلسطین امروز چهارشنبه در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: عملیات ترور تنها منجر به افزایش عزم و اراده ما برای تداوم راه مقاومت می‌شود.

در این بیانیه آمده است: مسئولیت کامل این جنایت فجیع بر عهده دشمن آمریکایی است که به نتانیاهوی جنایتکار چراغ سبز نشان می‌دهد و برای او چتر حمایتی و پوشش بین‌المللی فراهم می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: دشمن جنایتکار بداند که در یک جنگ گسترده با تمام امت اسلامی قرار دارد و باید بهای سنگینی بپردازد و انتفاضه فراگیری در راستای آزادی شکل خواهد گرفت.

عباس ضمن محکوم کردن ترور هنیه: اقدامی بزدلانه و خطرناک است

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی بزدلانه و خطرناک دانست و همه ملت فلسطین را به وحدت، صبر و پایداری بیشتر در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی دعوت کرد.

مصطفی برغوثی، دبیرکل ابتکار ملی فلسطین گفت: مردم فلسطین امروز یک رهبر شجاع مجاهد را از دست دادند که همیشه به وطن‌پرستی و صداقتش متمایز بود.

جنبش فتح ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران را به شدت محکوم و بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و ادامه مقاومت و پایداری در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد و آن را اقدامی ناجوانمردانه و بزدلانه خواند و گفت این جنایت موجب پایبندی هرچه بیشتر ما به مقاومت و پایداری در برابر دشمن خواهد شد.

ماهر الطاهر، مسئول روابط بین‌الملل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که شهید اسماعیل هنیه ارزشمندترین دارایی خود را در راه آرمان فلسطین تقدیم کرد.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شهادت اسماعیل هنیه را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: ما در کنار حماس می‌ایستیم.

شهادت اسماعیل هنیه

حکیم: اقدامات رژیم صهیونیستی مانع پیشروی ملت فلسطین در راه پیروزی نخواهد شد

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن ابراز ناراحتی و تسلیت به ملت صابر و مظلوم فلسطین و جنبش‌های مقاومت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس که در پی حمله خائنانه رژیم صهیونیستی به مقر اقامت او در تهران شهید شد، گفت که این اقدامات مجرمانه رژیم اشغالگر، سست‌تر از آن است که ملت فلسطین را از تداوم پیشروی در مسیر پیروزی قضیه عادلانه‌اش بازدارد.

وی افزود که خون شهدا و فداکاری‌های آنها، توشه سفر شرافتمندانه و پر از افتخار آنها است.

حکیم ضمن محکومیت شدید این عملیات مجرمانه، مجددا از جامعه بین المللی خواست این رژیم غاصب را بازدارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان خواستار رحمت برای شهید فقید هنیه و عزم برای برادران و رفقای او در تداوم مسیر شهادت تا تحقق پیروزی برای قضیه عادلانه فلسطین شد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در ایکس نوشت: با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه ، خون هنیه را آغاز پیروزی مردم فلسطین و غزه دانست و شهادت او را پیروزی خون بر تروریسم توصیف کرد .

حزب الله لبنان شهادت هنیه را تسلیت گفت

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، تاکید کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی بر عزم و اراده رزمندگان مقاومت برای ادامه راه جهاد می‌افزاید.

 در بیانیه حزب‌الله لبنان در این باره آمده است: شهادت رهبر بزرگ و مخلص و برادر عزیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به خانواده محترم و فداکار ایشان که ده‌ها شهید تقدیم کردند، تسلیت می‌گوییم. شهید اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در برابر پروژه سلطه‌طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده و جان خود را بر کف دستان خود گرفت و آماده فدا کردن آن برای هدفی بود که به آن اعتقاد داشت و همیشه در طول راه منتظر این شهادت بود.

در این بیانیه آمده است: شهادت اسماعیل هنیه بر سرسختی مجاهدان مقاومت در همه جبهه‌های مقاومت برای ادامه راه جهاد می‌افزاید و عزم آنان را در برابر دشمن صهیونیستی قوی‌تر می‌سازد. از خداوند منان خواستاریم که این رهبر شهید بزرگوار و عزیز را در زمره شهدا قرار دهد و ایشان را مشمول رحمت خود قرار دهد.

انصار الله یمن: ترور هنیه تجاوزی خطرناک و نقض قوانین بین‌الملل است/ اعلام سه روز عزای عمومی

 مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پی شهادت اسماعیل هنیه سه روز عزای عمومی اعلام کرده و خواستار نیمه برافراشته شدن پرچم های این کشور شد.

المشاط در این خصوص گفت: شهادت فرمانده اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین و کل امت اسلامی است. ما ترور شرارت آمیز دشمن اسرائیلی را محکوم می‌کنیم، دشمنی که از 7 اکتبر در همه سطوح شکست در حال دست و پا زدن است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که دشمنان صهیونیستی و آمریکایی باید مسئولیت گسترش عرصه جنگ، رویارویی و موج ترور رهبران مقاومت را بر عهده بگیرند.

دفتر سیاسی انصار الله یمن ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس طی عملیاتی جنایتکارانه و ناجوانمردانه در تهران را شدیدا محکوم و تاکید کرد که ترور شهید هنیه اقدام و تجاوزی بزرگ و خطرناک و نقض صریح تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ادامه پشتیبانی از حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین در مقابله با عربده‌کشی دشمن صهیونیستی تحت حمایت‌های آمریکا مصمم هستیم.

ضیف الله شامی، وزیر اطلاعات دولت نجات ملی یمن در صنعا طی مصاحبه ای با المیادین گفت: شهادت اسماعیل هنیه را به ملت اسلام و کل محور مقاومت تسلیت می گوییم. تجاوز (رژیم صهیونیستی) به بیروت و تهران پیامی منبی بر ضرورت ایستادن پشت محور مقاومت است.

 انجمن علمای یمن نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: شهادت فرمانده بزرگ اسماعیل هنیه را به ملت فلسطین، جنبش حماس، همه جناح های مقاومت و محور جهاد تسلیت می گوییم.ترور فرمانده هنیه و سران محور جهاد و مقاومت تنها باعث افزایش قدرت، استحکام و پایداری محور مقاومت در راه قدس خواهد شد.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضاکیارش اسحاقیان
۰۸:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
به تمام عزیزانِ مقاومت عرض کنم بقول شاعر: دو صد گفتار چو نیم کردار نیست.بسم الله
آخرین اخبار