عضو هیات مدیره منطقه آزاد قصرشیرین از نهایی شدن طرح جامع این منطقه در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد خبر داد.

نادر نادری روز سه شنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات مرز پرویزخان با حضور مدیران دستگاه های اقتصادی و فعالان بخش خصوصی در محل پایانه مرز پرویزخان گفت: به محض تایید طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین در هیات دولت، عملیات اجرایی و واگذاری زمین به سرمایه گذاران در این محدوده آغاز می شود.

وی با بیان اینکه هیات مدیره منطقه آزاد تجاری - صنعتی قصرشیرین انتخاب شده و به زودی در ساختمانی در محدوده ی مرز پرویزخان مستقر خواهد شد، گفت: بر اساس قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور به منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش موثر آنها، مدیریت واحد باید به منطقه آزاد واگذار شود که برای حصول نتیجه و انجام اقدام های موثر نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه های مستقر در مرز هستیم.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد قصرشیرین با یادآوری اینکه تجار و فعالان اقتصادی و کسانی که به رونق معیشت و اقتصاد کشور کمک می کنند قهرمانان ملی هستند، ادامه داد: همه در امر مشکلات مرز دخیل هستند و باید برای رفع آن ها با صبر و تلاش کمک کرد.

فرزاد امیری مشاور استاندار کرمانشاه در امور صنایع و اقتصاد مقاومتی نیز گفت: هر مرزی ویژگی خاص خود را دارد از این رو ضمن شناخت موقعیت مرز باید همه به سامان دهی امور کمک کرده و تلاش کنیم مشکلات موجود با راهکار مناسب رفع شود.

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه با اشاره به شعار نوروزی چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب با محوریت اقتصاد و معیشت، گفت: دغدغه حاکمیت مسایل اقتصادی و معیشت مردم است و از این رو فعالان اقتصادی سربازان تلاشگر این حوزه هستند.

محمد نجفی با اشاره به جایگاه مرز رسمی پرویزخان و رتبه نخست آن در زمینه ترانزیت و رشد ارزی گفت: آمارها نشان می دهد که با وجود مشکلات دستگاه های مختلف در این مرز برای رونق اقتصادی و ارتقای جایگاه آن تلاش کرده اند اما مسائلی هست که در این راه باید فعالان اقتصادی در کنار دستگاه های متولی برای رفع آن ها اهتمام لازم را داشته باشند.

در این نشست مشکلات، راهکارها و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در راستای رونق بخشیدن و ارتقای سطح تجاری مرز پرویزخان طرح و پیگیری شد و جمعی از تجار نیز از مهم ترین مشکلات را نبود امکانات رفاهی و غرفه های مناسب برای تجار، وضع قانون جدید گواهی مبدا برای صادرات میوه وتره بار، اجرای طرح مانیفست و برگشت بارهای صادراتی عنوان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.