رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از خرید ۲۳۵ هزار تن گندم در استان تا پایان روز هشتم مرداد ماه امسال خبر داد.

 فتحی گفت:  ۲۳۵ هزار تن گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی خریداری شده است که شاهد افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی همچنین از خرید نزدیک به ۹ هزار تن گندم بذری در استان خبر داد و گفت: تعداد ۶۵ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال است و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

وی افزود: مجموع مطالبه گندمکاران استان تا به امروز ۴۰ هزار میلیارد ریال است که پرداخت مطالبات کشاورزان مناطق گرم استان از امروز آغاز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون ۲۲۷ هزار هکتار شامل ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۷ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است.

وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر۲، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده است.

فتحی افزود: توصیه‌های کارشناسی و علمی کارشناسان به کشاورزان به خصوص در موضوع میزان کود و سم زمان برداشت محصول و نحوه استفاده صفر تا صد از کمباین و سایر موارد لازم موجب افزایش حجم تولید در آذربایجان شرقی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.