ماهیندا یاپاابیواردانه گفت: مدت‌های طولانی است که روابط سریلانکا و ایران را شاهد هستیم و نقش روابط پارلمانی در توسعه پروژه‌های مشترک مؤثر است.

ماهیندا یاپاابیواردانه، رئیس مجلس سریلانکا، در دیدار با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران گفت: از فقدان شهید رئیسی، رئیس‌جمهور ایران بسیار متأثر شدیم، به‌ویژه که اخیراً با یکدیگر دیدار داشتیم. روز حادثه، همۀ مردم سریلانکا غمگین بودند.

او افزود: مدت‌های طولانی است که روابط سریلانکا و ایران را شاهد هستیم و هرگاه ما به کمک ایران نیاز داشتیم، کشور شما به کمک ما آمده‌اید.

رئیس مجلس سریلانکا تصریح کرد: تا پیش از پروژه‌های مشترکی که با ایران داشتیم، ظرفیت نیروگاه‌های سریلانکا بسیار پایین بود، اما به لطف پروژه‌های ایرانی توانسته‌ایم نیروگاه‌های خود را فعال‌تر از قبل داشته باشیم و هیچ‌گونه تعطیلی را در آنها شاهد نباشیم.

ماهیندا یاپاابیواردانه گفت: سریلانکا از ابتدا از اعضای فعال جنبش عدم تعهد بوده و در همان روز‌های اول شکل‌گیری این جنبش اثبات کرده است که به معیار‌های آن پایبند است؛ ازاین‌رو همواره از ملت فلسطین حمایت کرده و جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم.

او افزود: همواره در راستای کمک به تقویت صلح در جهان گام برداشته‌ایم، افتخار می‌کنیم. ازاین‌رو ما همواره از سایر کشور‌ها برای خاتمه‌دادن به کشتار غزه دعوت کرده‌ایم تا مردم این کشور بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند. تصور می‌کنم ایران و سریلانکا می‌توانند در این حوزه با هم همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار