نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در حالی از شهر مجدل شمس در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل بازدید کرد که ساکنان آن سعی کردند مانع ورود او شوند.

تلویزیون دولتی سوریه امروز دوشنبه گزارش داد ساکنان بلندی‌های جولان که بیشتر صهیونیست هستند تلاش کردند از ورود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شهر مجدل شمس جلوگیری کنند، جایی که در حمله روز شنبه ۱۲ نفر کشته شدند.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: ساکنان بلندی‌های جولان اشغالی سوریه راه بنیامین نتانیاهو رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل را بستند و سعی کردند از ورود وی به مجدل شمس جلوگیری کنند. آنها با شعار‌هایی وی را فاشیست و جنایتکار خطاب کردند.

فیلم‌هایی که از محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، تصاویری از تظاهرکنندگان را نشان می‌دهد که پوستر‌هایی با عبارت «جنایتکار جنگی» به انگلیسی و عربی در دست دارند.
خبرگزاری «اسرائیل هیوم» ویدیویی را پخش کرد که توسط آژانس راستی‌آزمایی «سناد» الجزیره تأیید شده بود که در آن شنیده می‌شد که ساکنان این شهر شعار‌های خشمگینانه‌ای علیه نتانیاهو می‌دادند و خواستار خروج او شدند.

در حمله موشکی روز شنبه به مجدل الشمس در بلندی‌های جولان ۱۲ صهیونیست کشته شدند. در حالی که حزب‌الله دخالت در آن را رد می‌کند، مقامات اسرائیلی این گروه را مقصر می‌دانند و قول تلافی می‌دهند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای انجام هرگونه حمله موشکی به منطقه مجدل الشمس در بلندی‌های اشغالی جولان و کشته شدن شماری از صهیونیست‌ها را «قاطعانه» رد کرد و گفت که این حادثه به دلیل نقص گنبد آهنین رخ داده است. عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان خواستار تحقیقات بین المللی در مورد این حمله شد، زیرا هنوز مشخص نیست که چه کسی مسئول این حمله بوده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار