فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اولویت جدی نیروی هوایی ارتش در آموزش را مهارت تخصصی و اعتقادی دانشجویان دانست.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در جمع متولیان تربیت و آموزش دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: اولویت جدی نیروی هوایی ارتش در آموزش باید تلاش در جهت ارتقای سطح مهارت‌های تخصصی مورد نیاز نیرو و همچنین تعهد و اعتقادی باشد و این امر از طریق آموزش‌های کاربردی میسر است.

وی افزود: ما باید به گونه‌ای زمینه‌ها و بستر‌ها را فراهم کنیم که دانشجویان ما مهارت محور در دانشگاه رشد پیدا کنند و در این میان، نقش اساتید مهارت محور و خلاق می‌توانند بیش از هر کس دیگری، در این رابطه الهام بخش دانشجویان باشد؛ البته تحقق این مهم نیاز به ساختار منظم در نظام آموزشی دارد و در عین توجه به مقوله آموزش از اهمیت بحث تربیت نیز غافل نشویم تا بتوانیم افسرانی را پرورش دهیم که در دو شاخه تخصص و تعهد مهارت داشته باشند.

امیر واحدی در بخش دیگری از سخنان خطاب به متولیان آموزش بر استفاده از فناوری و دانش روز برای دستیابی به علوم جدید و اجرای سریع و دقیق ماموریت‌های محوله در حوزه نهاجا تاکید کرد.

وی در خصوص امید آفرینی تصریح کرد: امید مهمترین موتور محرک جوانان بخصوص دانشجویان در مسیر پیشرفت است، توجه به جوانان یعنی توجه به آینده نیروی هوایی و کشور و پرورش مدیر و افسر متخصص در قلمرو همین دیدگاه انجام می‌گیرد هر چقدر بتوانیم جوانان را امیدوار کنیم بیشتر می‌شود از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

وی در پایان در خصوص استفاده از تجربیات وتخصص پیشکسوتان گفت: ثبت و مستندسازی آموخته‌های بازنشستگان و پیشکسوتان، موجب انتقال دانش، تخصص و توانمندی‌های این افراد به دیگران می‌شود. همه فراگیران و فرادهان باید به اهمیت نقش خود در ساخت نیروی هوایی دانشمند تراز انقلاب واقف و به ضرورت روزآمد بودن آگاه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار