مسافران و گردشگران تابستانی با حضور در شهرستان سامان و پل تاریخی زمانخان، از آب و هوای خوش و مناظر بکر این شهرستان بهره می برند.

هوای پاک و دلنشین کوهستانی باوجود ۸۰۰ جاذبه گردشگری، تاریخی، ورزشی و مذهبی و قرار گرفتن این استان در مسیر ارتباطی فلات مرکزی و محل اتصال استان‌های مرکزی به جنوبی موجب حضور گردشگران و اقامت آنان در استان شده است.

تنوع سوغات از جمله صنایع دستی همچون گلیم، دست بافته‌های نمدی، فرش، گبه، خاتم و محصولات باغی همچون گردو و بادام، سبزی‌های کوهستانی و انواع نان‌های سنتی بر جاذبه‌های استان افزوده است.

شهرستان سامان نیز به عنوان قطب گردشگری استان و کشور، قابلیت‌ها و پتانسیل زیادی ازنظر طبعیت گردی، قایقرانی در آب‌های خروشان و روستاگردی دارد که هریک در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

مهمترین این پل‌های تاریخی پل تاریخی "زمانخان" است و یکی از بی نظیر‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در فاصله ۲۹ کیلومتری شمال شهرکرد و ۵ کیلومتری شهر سامان واقع شده که قدمت آن به دوره صفویه می‌رسد.

ساختمان این پل در دوره صفویه در زمان یکی از روسای طوایف قشقایی به نام زمانخان احداث شده است. این پل را بروی رودخانه زاینده‌رود بصورت دو دهنه طاق قوسی به طول ۲۲ متر و به عرض پنج متر و به ارتفاع ۱۳ متر در سال ۱۰۲۲ هجری قمری بنا گذاشته شده است.


بیشتر بخوانید


این بنا برروی صخره‌های سنگی طبیعی با مصالحی از آجر با ملات گچ و خاک در تمام بدنه و طاق‌ها و همچنین سنگ در پایه‌های آن ساخته شده است.

ترکیب مناظر رود خروشان زاینده رود، پل زمانخان و طبیعت زیبای منطقه و نیز اقدامات انجام شده برای رفاه گردشگران، این ناحیه را از مهمترین قطب‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری قرار داده است.

دهکده سیاحتی زاگرس که دارای واحد‌های اقامتی زیبا و مشرف به زاینده رود و پل زمانخان است در مجاورت این پل بنا شده است.

جاده آسفالته، واحد‌های اقامتی و پذیرایی (هتل گل‌های سامان و مجتمع توریستی) پارکینگ، سکوی نشیمن، تجهیزات برای بازی کودکان، فضای سبزو سرویس بهداشتی و فاصله دو کیلومتری تا پمپ بنزین از امکانات و تسهیلات موجود در این کانون گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار