سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: کانون‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان برای میزبانی از مسافران تابستانی آماده‌سازی شده است.

هادی قاسمی با اشاره به از آماده‌سازی ۱۰۵ جاذبه و ۱۵ کانون گردشگری در این استان برای تابستان امسال، اظهار داشت: از زمستان سال گذشته برای رونق گردشگری در فصل تابستان امسال برنامه‌ریزی شد که نه تنها در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم بلکه در تلاشیم تا تعداد اقامتگاه و مجتمع‌های تفریحی استان را افزایش دهیم تا زیرساخت‌های موجود در شرایط بهتری قرار گیرد.

وی شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان را از مهمترین این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور فعالی داشتیم و در این نمایشگاه نسبت به معرفی جاذبه‌های استان با توزیع کتابچه و بروشور پرداختیم.

قاسمی تصریح کرد: ۲ بیلبورد با موضوع معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نیز در شهر تهران نصب شده است.

وی بیان داشت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با خوزستان داشتیم که دفاتر خدمات مسافرتی این استان تور‌های گردشگری خود به چهارمحال و بختیاری را افزایش دهند.

قاسمی از تولید ۶۰ ویدئو یک دقیقه‌ای با موضوع معرفی جاذبه‌های استان خبر داد و گفت: در همین موضوع سه مستند ۵۰ دقیقه‌ای نیز تولید شده و در شبکه‌های استانی خوزستان و بوشهر پخش شده است.

وی تعداد تخت‌های اقامتی استان را سه‌هزار و ۴۰۰ تخت اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از یک مجتمع اقامتی که از سوی بخش خصوصی در جوار تالاب چغاخور در حال احداث است ظرف ۲ ماه آینده ۵۰۰ تخت دیگر به مجوع امکانات استان اضافه می‌شود.


بیشتر بخوانید


قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۳ مرکز اقامتی، تفریحی و ورزشی در استان وجود دارد و در کنار آن وجود ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی گام موثری برای اسکان و ماندگاری گردشگر در استان به شمار می‌آید.

وی افزود: ۶۰ موافقت‌نامه اصولی برای اقامتگاه‌های سنتی و محلی نیز در استان صادر شده که امید می‌رود تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

قاسمی با بیان اینکه در بخش زیرساختی ۳۰ طرح گردشگری نیمه‌تمام در استان وجود دارد، اضافه کرد: تکمیل این طرح‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۵ روستای هدف گردشگری در استان، یادآور شد: برای رونق گردشگری روستایی که یکی از ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌رود اعتباراتی در نظر گرفته شده و در کنار موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی با مشارکت دهیاری و شورا‌ها در تلاشیم تا زیرساخت‌های گردشگری را در این روستا‌ها تقویت کنیم.

قاسمی افزود: چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

وی گفت: این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی است.

قاسمی ادامه داد: وجود ذخیره‌گاه جهانی زیست‌کره تنگ صیاد و سبزکوه، مناطق حفاظت شده، برخورداری از سه هزار کیلومتر رودخانه، وجود آب و هوای چهار فصل، پایگاه قایق‌رانی و رفتینگ، برخورداری از نخستین سایت سنگ‌فرش پاراگلایدر ایران، وجود مرتفع‌ترین سایت بانجی‌جامپینگ به ارتفاع ۷۵ متر در دوپلان شهرستان اردل در کنار زندگی کوچ‌نشینی عشایر و جاذبه‌های فرهنگی نظیر صنایع‌دستی، سوغات محلی و روحیه مهمان‌نوازی مردم این مرز و بوم، چهارمحال و بختیاری را به یکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار