مدیرکل انتقال خون قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه امسال، میزان اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مهدی پهلوانی گفت: در این مدت ۲۱ هزار و ۲۹۲ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۷۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون قم عنوان کرد: در مدت مشابه پارسال، ۱۷ هزار و ۵۶ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و ۱۴ هزار و ۲۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او ادامه داد: امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر معادل ۵۹.۸ درصد اهداکننده مستمر بودند که نسبت به پارسال هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

پهلوانی بیان کرد: ۵۵۸ نفر معادل ۳.۱ از اهداکنندگان خانم و چهار هزار و ۶۹۵ نفر معادل ۲۶.۴ از اهداکنندگان جوانان زیر ۳۵ سال بودند.

مدیرکل انتقال خون قم افزود: امسال ۲۳ هزار و ۹۴۶ واحد خونی به بیمارستان‌های استان ارسال شد که ۱۹.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل انتقال خون قم، پنج هزار و ۱۱۰ واحد خونی نیز به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد که ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد و ۲۳.۵ درصد بالاتر از تعهد می‌باشد.

پهلوانی ادامه داد: سالانه ۵۰ هزار نفر به مراکز اهدای خون قم مراجعه می‌کنند که از این تعداد، ۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون قم بیان کرد: بهترین سن اهدای خون در بازه زمانی ۱۸ تا ۶۰ سال و برای اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال است؛ بانوان سه بار در سال و آقایان چهار بار در سال می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

سازمان انتقال خون ایران ۹ مرداد هر سال را روز اهدای خون نام‌گذاری کرده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار