موحدی گفت: تقریبا کالای رسوبی در کشور نداریم و هرچه کالا در انبار‌ها داریم، پرونده آنها در جریان است و غیر رسوبی محسوب می‌شوند.

درست روز (۶ مهرماه سال گذشته) بود که دادستان کل کشور در بازدیدی که به همراه علی صالحی دادستان تهران از اداره کل گمرک تهران داشت، مهلتی ۲ هفته‌ای برای انجام فرایند ترخیص ۴ هزار و ۲۶۴ کشنده بلاتکلیف در ۱۱ گمرک کشور را صادر کرد.

در این بازدید تعداد زیادی دستگاه کشنده که از ۱ تا ۳ سال گذشته به علت عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف بلاتکلیف مانده بودند، با دستور مقام قضایی تعیین تکلیف شدند و از مالکان این کشنده‌ها نیز درخواست شد تا اقدامات لازم برای ترخیص این دستگاه‌ها را انجام دهند.

اما یک ماه پس از ابلاغ این دستور، در روز سوم آبان ماه بود که علی صالحی دادستان تهران از تعیین تکلیف ۲۴۶ دستگاه کشنده در پی دستورات دادستان کل کشور و بازدید از گمرک تهران خبر داد و گفت: دستورات و اقدامات انجام شده نسبت به سازمان‌هایی که متعهد به انجام وظیفه شده بودند، در کمتر از یک ماه منتج به نتیجه مطلوب شده است و با دستور مقام قضایی، خوشبختانه این دستگاه‌ها تعیین تکلیف شده است و از نظر قانونی و سازمان‌های دولتی مربوط، منعی برای ترخیص آنها وجود ندارد. 

با توجه به صدور این دستور و ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط برای اجرای این مهم، بازدید‌های میدانی و گزارش گیری از اقدامات و عملکرد مقامات قضایی در دستور کار دادستانی کل کشور قرار گرفت و در همین راستا بود که حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی ازاد، دادستان کل کشور روز (۲۵ آبان ماه سال قبل)، جهت تعیین تکلیف هرچه سریعتر توقفگاه‌ها و پارکینگ خودرو‌های سواری و کشنده، از پارکینگ خودرو‌های توقیفی نیروی انتظامی مشهد بازدید کرد.

دادستان کل کشور در این بازدید، یکی از ماموریت‌های اصلی دادستانی کل را ساماندهی توقفگاه‌ها و خودرو‌های توقیفی عنوان کرد و گفت: اگرچه شرایط کنونی توقفگاه‌ها در کشور نسبت به گذشته بهبود یافته، اما لازم است وضعیت موجود نیز بهتر و تعیین تکلیف خودرو‌ها سرعت پذیرد و ظرف یک ماه آینده خودرو‌های توقیفی تعیین تکلیف شود.

اواخر سال گذشته و هم‌زمان با اقدامات لازم و مکفی که برای سامان بخشی به وضعیت پارکینگ خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در کل کشور در دست انجام بود، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور (۶ آذر) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه از تعیین تکلیف حدود ۷ هزار انواع خودرو توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور طی دو ماه گذشته خبر داد.

اما این پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور تا سال جاری ادامه یافت و حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور در نشست تعدادی از مسئولان عالی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ که با موضوع «بروزرسانی سند تحول قضایی» و «بررسی چگونگی کمک قوه قضاییه به تحقق هرچه بیشتر شعار سال ناظر بر جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار شد، با اشاره به تعیین تکلیف چندین هزار خودرو و وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور طی سال ۱۴۰۲ گفت: تنها در مهرماه و آبان‌ماه سال گذشته، حدود ۷ هزار انواع خودرو توقیفی در‌های بسته پارکینگ‌های سراسر کشور تعیین تکلیف شدند. 

 تعیین تکلیف انبار و پارکینگ خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های سراسر کشور را در دستورکار داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، با اشاره به آخرین وضعیت تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان‌های کشور اظهار کرد: در تهران کشنده‌هایی که در انبار گمرک بودند، تعیین تکلیف شدند و در جلفا نیز وضعیت بیش از ۹۰۰ کشنده مشخص شد. 

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف انبار و پارکینگ خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های سراسر کشور را در دستورکار داریم، افزود: هر دو هفته یکبار از ۲ دادستان مرکز استان دعوت کرده و از آنها گزارش عملکرد گرفته و به آنها برنامه می‌دهیم. دادستان‌ها در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها فعال شدند و پارکینگ‌ها تحت نظر هستند و در بسیاری از استان‌ها مزایده‌های متعددی برگزار شده است. 

 دادستان کل کشور با بیان اینکه بسیاری از ماشین‌ها و موتو‌رسیکلت‌ها در کل کشور تعیین تکلیف شدند، عنوان کرد: اگر بنا بوده مسترد شوند این اقدام صورت گرفته است و اگر باید فروخته می‌شدند، این اقدام انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد با تاکید بر اینکه خوشبختانه تمام انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز به روز شدند، گفت: تقریبا کالای رسوبی در کشور نداریم و هرچه کالا در انبار‌ها داریم، پرونده آنها در جریان است و غیر رسوبی محسوب می‌شوند. بحمدالله اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار