مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت در شهرستان اردل منتشر شد.

پیام احمدی اظهار داشت: ارتقا، پاسداشت و حفظ ادبیات قومی، ارائه شایستگی‌های حوزه اندیشه شعر لری و توان این شعر در راستای به‌روز کردن و بازآفرینی مضامین نو، بهره‌گیری از ادبیات در ایجاد وفاق و همدلی با موضوعات وحدت‌آفرین قومی و در راستای تقویت وحدت ملی، ارج نهادن به شاعران پیشکسوت و معرفی و تشویق چهره‌های جوان از جمله اهداف برگزاری این رویداد ادبی است.

وی افزود: چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت اردل در دو بخش موضوعی و در دو رده سنی به صورت رقابتی و با تمرکز بر گویش لری برگزار می‌شود

احمدی تصریح کرد: آثار شاعران استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرزدراین جشنواره ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی شاعران آزاد است، گفت: تنها آثار سروده شده به گویش لری در جشنواره پذیرفته می‌شود و هر شاعر می‌تواند تنها با ارسال سه اثر به دبیرخانه این جشنواره در یکی از دو بخش جشنواره شرکت کند. 

احمدی ادامه داد: تمدار بیت نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف هنگام قالیبافی بر روی دار، با گویش محلی خود، آن را زمزمه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار