گچ‌کوبان گفت: در کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس پرستاران خوزستانی که عربی بلدند را به راحتی و با پیشنهاد حقوق بالاتر جذب می‌کنند.

علیرضا گچ‌کوبان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز با بیان اینکه استان خوزستان با کاهش تعداد پرستاران مواجه است، گفت: در زمان حاضر در کل کشور با یک مسئله بغرنج در تأمین نیروی انسانی مواجه هستیم؛ یک زمانی نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در استان خوزستان ۰.۶۳ بود، اما الان در حال کاهش به ۰.۵ یعنی کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است

او افزود: در کنار وجود مشکل در تأمین نیرو، یکی از معضلاتی که در استان خوزستان با آن مواجه هستیم موضوع مهاجرت نیرو‌های پرستاری به خارج از کشور است و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بدون هیچگونه سختی و صرفاً با یک آزمون، به راحتی پرستاران ما که زبان عربی بلد هستند را جذب می‌کنند! در کشوری مانند عمان حقوقی که به پرستاران ایرانی پیشنهاد می‌کنند نزدیک به ۱۰ برابر حقوقی است که پرستاران در داخل کشور دریافت می‌کنند و در کنار آن، مسکن مناسب و رفاهیات دیگر را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهند.

آقای گچ کوبان ادامه داد: در سال‌های گذشته میزان جذب پرستاران مطلوب و متناسب با زیرساخت‌های موجود نبوده است؛ خوزستان یکی از پایین‌ترین پرداختی‌ها از نظر زمانی و مبلغ کارانه و اضافه‌کاری پرستاران را دارد.

 رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خوزستان با بیان اینکه به دلیل شرایط اقلیمی، نگهداشت نیروی انسانی در استان خوزستان بسیار سخت است، متذکر شد: هیچگونه مزیتی برای پرستاران در این استان لحاظ نمی‌شود به همین دلیل پرستارانی که طرح خود را در خوزستان می‌گذرانند یا در این استان مشغول به تحصیل هستند نیز بعد از تمام شدن دوره آموزشی و طرح خود به خدمت در سایر شهر‌ها و استان‌ها سوق داده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار