مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از پیش‌بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی از سطح مزارع این شهرستان خبر داد.

حسن اصلانی بیان کرد: در حال حاضر۵هزار و ۲۸۳ هکتار از مزارع این شهرستان توسط هزارو ۶۸۷ بهره‌بردار به کشت سیب‌زمینی اختصاص دارد که بر اساس پیش‌بینی از این میزان سطح افزون بر ۲۵۰ هزار تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

وی میزان عملکرد هر هکتار سیب زمینی را ۴۵ تن برشمرد و تصریح کرد: بیشترین تراکنش مزارع سیب‌زمینی شهرستان بهار در حدود ۴۴۰ هکتار در اراضی کشاورزی دینار آباد واقع شده است.

اصلانی کلمبو، رائومی، سیترا، بامبو، فابولا را از جمله ارقام سیب‌زمینی کشت شده این شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: سالیانه به طور متوسط ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان بهار تولید می‌شود که این میزان تولید محصول سیب‌زمینی علاوه بر استفاده و مصرف همدان، به سایر نقاط استان‌ها هم ارسال شده و در صورت مازاد بر مصرف داخل کشور، بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صد در صد مزارع سیب زمینی شهرستان بهار مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند، تصریح کرد: شهرستان بهار یکی از جمله شهرستان‌های پیشرو استان همدان در کشت سیب زمینی به شمار می‌رود.

اصلانی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان بهار ۶۰ انبار سردخانه بالای صفر برای نگهداری محصول سیب‌زمینی شهرستان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و ۱۵۰ انبار نگهداری سیب زمینی دارای فعالیت هستند که این تعداد واحد سردخانه و انبار سیب زمینی موجود در شهرستان در حال حاضر پاسخگوی نیاز سیب زمینی کاران منطقه بوده و مشکلی برای انبار و نگهداری سیب زمینی نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.