فرماندار مریوان گفت: زیر ساخت‌های لازم و خدمت رسانی برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان صورت گرفته است.

اسماعیل احمدی در جلسه ستاد اربعین شهرستان مریوان با تاکید بر آسیب‌شناسی روند تردد زائران اربعین حسینی در دو سال گذشته، گفت: امسال ضروری است با ایجاد یک ترمینال ویژه برای زائران در محل کربلای معلی و یا نجف اشرف و راهنمایی زائران برای بازگشت از مسیر باشماق، پیش بینی‌های لازم صورت گیرد.

فرماندار مریوان با اشاره به اهمیت اصول ایمنی و تسهیل در روند حمل و نقل زائران و ایمن سازی بیشتر راه‌های ارتباطی شهرستان‌ها، افزود: خط کشی، ایجاد گاردریل، نصب تابلو‌های علائم راهنمایی و رانندگی و نصب نیوجرسی در مسیر تردد زائران ضروری بوده و دستگاه‌های متولی در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی بر لزوم ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله تامین آب، ارتباطات و فناوری برق پایدار در پایانه مرزی باشماق تأکید کرد و گفت: در شهرستان مریوان ارتباطات، فناوری و پوشش‌های اینترنتی تقویت شده است.

احمدی گفت: استقرار بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی باشماق، تامین دارو‌های مورد نیاز بخصوص برای گرمازدگی و استقرار واحد‌های بهداشتی، درمانی و امدادی در مسیر تردد زائران از مریوان تا مرز باشماق و کریدور‌های عبوری زائران مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار مریوان با تاکید بر اهمیت معرفی مرز بین المللی باشماق و مزایای این مرز برای تردد زائرین اربعین حسینی، افزود: می طلبد در این زمینه صدا و سیمای مرکز استان با تولید مستند مناسب درخصوص ابعاد مختلف پایانه مرزی باشماق و ویژگی‌های این مرز برای تردد زائران اربعین حسینی و پخش آن در شبکه‌های بین‌المللی و ملی، اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.