سگ‌گردانی در فضای عمومی به‌ویژه در پارک‌های اراک سبب ایجاد ناامنی برای کودکان و نارضایتی شهروندان شده است.

سگ گردانی در پارک‌های کلانشهر اراک در روز‌های گرم تابستان که شمار زیادی از شهروندان به سایه سار درختان پناه می‌برند، سبب نارضایتی مردم شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستان استان گفت: در سال گذشته ۳۶۰ هزار مورد سگ گزیدگی در کشور به ثبت رسید و ۱۸ نفر بر اثر بیماری هاری جان خود را از دست دادند.

ایران نژاد افزود: ۸۵ درصد از سگ گزیدگی‌ها از سوی سگ‌های صاحب دار رخ داد و مردم باید بدانند حتی با وجود واکسیناسیون امکان انتقال بیماری هاری ودیگر بیماری‌های خطرناک وجود دارد.

او ادامه داد: در استان مرکزی هم در سال گذشته ۳ هزار و ۶۸۱ مورد سگ گزیدگی به ثبت رسیده و باید تدبیر ویژه‌ای برای این موضوع مهم دستگاه‌های متولی اتخاذ کنند.

معاون پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: اگر چه بند و تبصره قانونی درباره جرم بودن سگ گردانی در قانون نیست، اما نگهداری و گرداندن سگ در امکان عمومی به لحاظ شرعی و بهداشتی منع شده و چنانچه برای شهروندی اتفاقی رخ دهد صاحب سگ باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

خیرمند افزود: درباره معضل سگ گردانی در پارک‌ها و فضای سبز شهری اراک هم سازمان پارک‌ها و نیروی انتظامی متولی بوده و باید با این موضوع با قاطعیت برخورد کنند.

در این شرایط متولیان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک از نبودن بازوی اجرایی و ضمانت اجرایی مناسب برای برخورد با سگ گردان‌ها می‌گویند و نیروی انتظامی هم برخورد با سگ گردان‌ها را وظیفه شهردای می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.