قربانی گفت: در صورت گزارش دادن سگ گردانی و مزاحمت، دادگستری با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

قربانی دادستان اراک در سفر به ساوه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

اگر سگ گردانی، وسیله‌ی تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب برهم زدن نظم و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شود، جرم است و صاحب آن باید تحت تعقیب قرار بگیرد.

اگر فردی به عنوان مالک سگی در بین عموم مردم حیوان خود را ظاهر می‌کند و وسیله‌ی ایجاد مزاحمت و تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، در صورت ارایه گزارش، دادگستری با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

در این زمینه اشخاص و حتی مرجع انتظامی بدون حضور افراد نیز می‌تواند، موضوع را راسا به دادستان‌های شهرستان‌های استان گزارش نمایند.

شهرداری‌ها مکلف هستند نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد با رعایت حقوق حیوانات اقدام کنند و اگر ترک فعلی نسبت به این موضوع رخ دهد، قطعا باید پاسخگو باشند.

یکی از مصادیق حقوق عامه، احساس آرامش و امنیت مردم است که از تکالیف مراجع قضایی و امنیتی محسوب می‌شود.

یکی از مهمترین دستور کار‌های دستگاه قضایی حفظ و ارتقا امنیت اجتماعی، در جامعه است و هر کسی با هر انگیزه‌ای بدنبال اخلال در امنیت مردم باشد، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

امنیت خط قرمز دستگاه عدلیه است، و افرادی که امروز به اتهام اخلال در نظم عمومی و قدرت نمایی با چاقو و به هر نحوی امنیت عمومی را مختل کردند و محبوس هستند، در باب شروع رسیدگی، صدور حکم در محاکم و اجرای مجازات با قاطعیت برخورد می‌شود و از ارفاقات قانونی محروم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.