مسئول موکب نرجس خاتون سلام الله علیها درمورد اهمیت نشست‌های هم‌اندیشی و آموزش‌های لازم برای ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی توضیحاتی داد.

فاطمه مرتضوی، مسئول موکب نرجس خاتون سلام الله علیها در رابطه با خدمات رسانی این موکب در ایام اربعین حسینی بیان کرد: در ایام اربعین حسینی به زائران و عاشقان امام حسین (ع) در شهر سامرا به ارائه خدمات می‌پردازیم و نکته شایان ذکر این است که موکب ما؛ نرجس خاتون سلام الله علیها در طول سال نیز، در زمینه ثبت‌نام و گزینش و آموزش فعالیت دارد.

او تصریح کرد: به دلیل این که ما در شهر سامرا و در حرم مطهر به ارائه خدمت می‌پردازیم و با توجه به این که لازم است افرادی که می‌خواهند در این رابطه با ما همکاری کنند حتماً یک سری آموزش‌ها را گذرانده باشند؛ بنابراین در طول سال، دوستان و همکاران ما در بخش‌ها و کارگروه‌های مختلف در موکب نرجس خاتون سلام الله علیها به این فعالیت‌ها می‌پردازند تا جایی که آموزش‌های لازم را برای ارائه خدمات سپری می‌کنند تا بتوانند کارآمدتر به فعالیت بپردازند.

مسئول موکب نرجس خاتون سلام الله علیها گفت: همکاران ما در موکب نرجس خاتون سلام الله علیها در زمینه‌های مختلفی مثل انجام مصاحبه‌ها و بررسی این مصاحبه‌ها، کلاس‌های آموزشی و در نهایت، اردو‌های آموزشی به فعالیت می‌پردازند و خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند و علتش این است که از این طریق، بتوانیم آمادگی‌های لازم در زمینه خدمت در ایام اربعین حسینی در شهر سامرا را داشته باشیم. 

مرتضوی با اشاره به اهمیت نشست‌های اربعین به منظور همکاری و ارائه خدمات بهتر در این ایام تصریح کرد: دو سال است که در نشست‌های اربعین که به منظور قرارگاه سامرا و بلد برگزار می‌شود شرکت می‌کنم و بسیار مفید بوده‌اند؛ به طوری که خدا را شکر، ما از سال ۹۷ که فعالیت خود را در این زمینه شروع کردیم هر ساله، فعالیت‌ها و همکاری‌ها؛ هم از سمت موکب‌های عراقی و هم از سمت مسئولان ایرانی به خوبی انجام شده است. 

موکب اربعین حسینی

مسئول موکب نرجس خاتون سلام الله علیها مطرح کرد: دوستان و همکاران ما در مواکب مختلف در زمینه پذیرایی از خادمان امام حسین (ع) فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند و این روند روز به روز در حال افزایش است و امیدواریم که بتوانیم ان شاءالله، همکاری و هم‌اندیشی را در خصوص مواکب، بیش از پیش داشته باشیم. زیرا از آن‌جایی که موکب‌های مردمی به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند حتماً مستلزم این هستند تا مسئولانش چندین جلسه با مسئولان مربوطه و همکاران داشته باشند و درمورد همکاری‌ها و زمان خدمت در ایام اربعین صحبت کنند تا امر خدمات‌رسانی تسهیل شود.

او ادامه داد: تسهیل مواردی مثل خدمات، تهویه و اسکان زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بسیار حائز است و در جریان نشست و جلسات تلاش می‌کنیم تا با یاری مسئولان محترم و مساعدت دوستان در مواکب این امر مهم محقق شود. 

مرتضوی با اشاره به اهمیت جلسات هم‌اندیشی اوقاف افزود: دستاوردی که جلسات هم‌اندیشی اوقاف برای مواکب خود و دیگر مواکب خودجوش و مردمی داشته این است که توانسته است کار و خدماتی که قرار است ما به زائران امام حسین (ع) ارائه دهیم را تسهیل ببخشد و این بسیار مهم است تا همه چیز به بهترین شکل برای زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار