۷۵ گروه از بایدن و کنگره آمریکا خواسته‌اند تا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را همین الان متوقف کند.

چند روز پس از ایراد سخنرانی نژادپرستانه، تفرقه‌افکنانه و جنگ‌طلبانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه مشترک کنگره، بیش از ۷۵ سازمان بیانیه‌ای را منتشر کردند و از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره خواستند که تحریم تسلیحاتی فوری علیه کابینه رژیم صهیونیستی را اعمال کنند.

این گروه‌ها در نامه‌ای خطاب به کنگره آمریکا و جو بایدن نوشتند: «توقف انتقال و فروش تسلیحات، اولین قدم به سوی ساختن آینده‌ای است که در آن همه مردمی که روی زمین زندگی می‌کنند بتوانند در امنیت، برابری، آزادی و عدالت زندگی کنند. ما سازمان‌های حقوق بشر، حقوق مدنی و عدالت اجتماعی امضاکننده این نامه، از شما می‌خواهیم که به منظور نجات جان انسان‌ها، تحریم تسلیحاتی فوری علیه اسرائیل اجرا کنید.»

در ادامه این نامه همچنین آمده است: «کنگره ایالات متحده از نخست وزیر اسرائیل استقبال کرد، آن هم در شرایطی که او و رژیم صهیونیستی با تحقیقات بین‌المللی برای جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه روبرو هستند. این سخنرانی، توهین مستقیمی به ارزش‌ها و اصول حقوق بشر، آزادی و دموکراسی بود.»

در این نامه خطاب به کنگره و بایدن همچنین نوشته شده است: «نتانیاهو از حمایت و تسلیحات ایالات متحده برای کشتن نزدیک به ۴۰۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۵۰۰۰ کودک در غزه استفاده کرده و نسل کامل خانواده‌های فلسطینی در غزه را نابود کرده است. نه تنها بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، مدارس، کلیساها، مساجد، دانشگاه‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان و خانه‌ها را نابود می‌کند، بلکه کل سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه و کل محله‌های مسکونی نابود می‌شوند. در پی محاصره اسرائیل، کودکان فلسطینی از گرسنگی جان می‌دهند و غزه در آستانه قحطی تمام‌عیار قرار گرفته است. برای نجات جان انسان‌ها، باید ارسال بمب و هواپیما‌های جنگی به ارتش اسرائیل را متوقف کنیم.»

در این نامه همچنین آمده است: «رژیم صهیونیستی به وضوح نشان داده است که به هشدار‌ها و سخنان جدی پاسخ نمی‌دهد. دولت ما اکنون باید فشار ملموس و مادی بر اسرائیل وارد کند. سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشر مانند دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل همگی از کشور‌ها می‌خواهند که تحریم تسلیحاتی را برای توقف این جنایات اعمال کنند. تحریم تسلیحاتی نه تنها برای حمایت از قوانین بین‌الملل، بلکه قوانین ایالات متحده ما و ارسال پیام روشنی مبنی بر اینکه ایالات متحده از سیاست‌های مجازات دسته‌جمعی اسرائیل علیه مردم فلسطین حمایت نخواهد کرد، ضروری است.»

در ادامه این نامه از سوی ۷۵ گروه حقوق بشری همچنین ذکر شده است: «علاوه بر این، از آنجایی که هزینه زندگی افزایش می‌یابد و تورم خانواده‌های آمریکایی را تحت فشار قرار می‌دهد، ما باید بودجه را برای مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از کودکان، مدارس و مشاغل در اولویت قرار دهیم، نه سلاح و بمب برای جنایات جنگی نتانیاهو. اختصاص میلیارد‌ها بودجه تسلیحاتی برای رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شود، خیانت به نیاز‌های جوامع خودمان است. زمان آن فرا رسیده است که به جای حمایت از خشونت در خارج از کشور، منابع خود را به سمت ساختن آینده‌ای بهتر در داخل هدایت کنیم.»

این گروه‌ها در ادامه تاکید کردند: «تن‌ها راه رسیدن به یک آتش‌بس پایدار از جمله آزادی همه اسیران اسرائیلی و فلسطینی این است که ایالات متحده با پایان دادن به جریان تسلیحات به اسرائیل، رژیم نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد. ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که در جهت صلح کار می‌کنیم و همزمان تسلیحاتی را ارسال می‌کنیم که امکان جنایات را فراهم می‌کنند. بنابراین، ما از شما می‌خواهیم که فورا فروش، انتقال و ارسال همه سلاح‌های بیشتر به اسرائیل را متوقف کنید. این اولین قدم به سوی ساختن آینده‌ای است که در آن همه مردمی که روی زمین زندگی هستند بتوانند در امنیت، برابری، آزادی و عدالت زندگی کنند.»

از جمله امضاکنندگان این نامه اعتراضی می‌توان به «کهنه‌سربازان در برابر جنگ»، «پروژه عدالت»، «فدراسیون آمریکایی رام‌الله فلسطین»، «کمیته خدمات دوستان آمریکایی»، «کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض»، «اقدام آمریکایی‌ها برای عدالت در فلسطین»، «شورای مدنی عرب آمریکایی»، «بروکلین برای صلح»، «کمپین علیه تجارت اسلحه»، «مرکز حقوق اساسی»، «مرکز ضد خشونت یهودیان»، «دفاع برای کودکان بین‌المللی - فلسطین»، «پزشکان علیه نسل‌کشی»، «اقدام صدای یهودی برای صلح» و «شبکه جامعه فلسطینی ایالات متحده» اشاره کرد. 

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دولت جوبایدن وحشی از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در جنگ غزه بوده است.
۱۳:۰۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
دولت جوبایدن وحشی از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در جنگ غزه بوده است.
آخرین اخبار