کاربران فارسی‌زبان با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی نسبت به تشویق نتانیاهو در کنگره امریکا واکنش نشان دادند.

نخست‌وزیر رژیم خبیث صهیونیستی در آستانه ۱۰ ماهه شدن تجاوز به غزه و کشتار حدود ۴۰ هزار فلسطینی (۲۸ هزار زن و کودک) به جلسه کنگره امریکا رفت و در آنجا ایراد سخنرانی کرد. در طول این سخنرانی اعضای کنگره بار‌ها ایستاده او را تشویق کردند. این حضور و تشویق‌ها با انتقادات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان همراه بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی معقتد بودند تشویق این رژیم کودک‌کش نشانی بر نابودی انسانیت و آزادگی در امریکاست. کاربران فارسی‌زبان نیز در توییت‌هایی این جلسه را واقعیت جهان امریکایی دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 محمدرضا جوادی یگانه:

واقعیت جهان همین است که می‌بینید. چشم خود را بر نسل‌کشی ۴۰‌هزار نفره در غزه بستند و ده‌ها بار نشسته و ایستاده تشویقش کردند. امنیت و آزادی و کرامت را فقط برای مردم خود می‌خواهند. در این جهان که انسان، گرگ انسان است، باید قوی بود، هم متکی به مردم و هم متکی به سلاح. 

 صادق الحسینی:

آخرین وضعیت هژمون اخلاقی جهان! کف مرتب و ممتد برای قصاب ۴۰ هزار نفر و ۲۰ هزار کودک! کنکره امریکا نشان داد که ارزش‌های حقوق بشری اصلاً جهان شمول نیستند. 

 فواد ایزدی:

این فرد [نیتانیاهو]و رژیمی که او نمایندگی می‌کند ۱۴ هزار و ۷۵۹ کودک و ۱۲ هزار و ۶۹۳ زن را قتل‌عام کرده. او دیشب تنها از دو کشور نام برد. ایران به عنوان بزرگ‌ترین مشکل اسرائیل و امریکا، به عنوان بزرگ‌ترین حامی، یعنی در دنیای امروز ایرانیان مهم‌ترین مخالفان نسل‌کشی هستند؛ به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنم. 

 موسی شاعری:

نمایندگان وقیح و بی‌شرم کنگره امریکا، اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، ایستاده‌اند و برای یکی از رذل‌ترین و وحشی‌ترین جنایت‌کاران تاریخ کف می‌زنند. شرم بر شما باد. 

 عزیز غضنفری: 

می‌خواهید به ابتذال فرهنگ و تمدن و سیاست در امریکا پی ببرید، با تأمل به ایستادن‌ها و تشویق‌های ممتد نمایندگان کنگره امریکا در حین سخنرانی نتانیاهو بنگرید. حالا نه فقط در فلسطین، ایران، جبهه مقاومت و دنیای اسلام، بلکه مردم در شرق آسیا، آفریقا، غرب و امریکا نیز اسرائیل را رژیمی نسل‌کش می‌دانند که در نهایت سنگدلی ماه‌هاست مردم غزه را به خاک و خون می‌کشد، اما در ساختار‌های به ظاهر دموکراتیک و مدعی حقوق بشر امریکا این گونه با این قاتل و جانی برخورد می‌کنند. 

 غلامحسین محمدی:

یک اتفاق هولناک در تاریخ بشریت؛ در جریان سخنرانی یک ساعته نتانیاهو (قاتل خبیث بیش از ۴۰ هزار نفر انسان بی‌پناه که عمده آنها کودک و زن بوده‌اند) در کنگره امریکا (مثلاً مهد تمدن غرب) حضار بار‌ها او را ایستاده تشویق کردند. این کثافت دامن همه سیاستمداران امریکایی را خواهد گرفت. 

 محمدجواد آذری‌جهرمی:

ادعا‌های حقوق بشری‌شان را باور کنیم یا تشویق مداوم قاتل بیش از ۴۰هزار مظلوم را؟

 امیرعلی ابوالفتح:

‏آنان برای نخست‌وزیر اسرائیل کف نمی‌زنند، آنان برای قصاب غزه کف می‌زنند که نامش با نسل کشی و جنایات جنگی در تاریخ به ثبت رسیده است. 

 محمود غلامی:

‏درود و رحمت خدا بر بزرگمردی که امریکا را شیطان بزرگ نامید و شرم و لعنت خداوند بر نمایندگان کنگره امریکا که چندین بار ایستاده برای فردی دست زدند که دست او به خون بیش از ۳۵ هزار زن و کودک بیگناه فلسطینی آغشته است، کسی که باید در دادگاه لاهه برای جنایات جنگی محاکمه شود!

 کورش علیانی:

تشویق‌های نتانیاهو در سنا و کنگره یک درس واضح دارد؛ اگر زور داشته باشید عزیزید، ولو آدم‌کش. ولو با چند ده هزار خون کشتگان غیرنظامی بی‌دفاع روی دستانتان و از آن سو اگر زور ندارید، محکومید به کشته‌شدن و قربانی بودن، خودتان، کسانتان، کودکان و حتی نوزادان‌تان.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
مرگ و لعنت ابدی بر تروریست های حرومزاده صهیونیست و حامیانش در آمریکا و کشورهای اروپایی و اعراب بزدل و ترسوی دست نشانده.
آخرین اخبار