مردم یمن در شهر‌های مختلف این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین محکومیت حمله هوایی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.

عصر امروز جمعه میدان السبعین در صنعا و میادین مرکزی بیش از ۲۰۰ شهر یمن شاهد برگزاری گسترده مردم این کشور بود.

این تظاهرات در چهلمین هفته هم دردی با فلسطنی‌ها با شعار «در حمایت از مردم غزه .. به پنجمین مرحله از رویارویی ادامه می‌دهیم» در استان‌های الحدیده، تعز، اب، عمران، حجه، المحویت، الجوف، زمار، الضالع و لحج و پشتیبانی از عملیات جنبش انصار الله در دفاع از نوار غزه برگزار شد.

صبح امروز نیز مردم استان‌های صعده، ریمه و مارب و شماری از شهر‌های استان‌های تعز، عمران، اب، حجه و المحویت در تظاهرات گسترده مشابهی شرکت کردند.

تظاهرکنندگان در این تظاهرات بر پایداری شان در حمایت از مردم غزه و ادامه فعالیت هایشان در میادین این کشور تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با اعلام پشتیبانی از عملیات جنبش انصارالله علیه رژیم صهیونیستی، خواستار افزایش عملیات‌ها در چارچوب پنجمین مرحله از رویارویی با این رژیم اشغالگر و پاسخ به تجاوز هفته گذشته این رژیم به بندر الحدیده تاکید کردند.

شهروندان یمنی همچنین حمایت و استقبال آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در واشنگتن را به شدت محکوم و اعلام کردند: چرا همان گونه که آمریکا از نتانیاهوی جنایتکار جنگی استقبال می‌کند، کشور‌های عربی و اسلامی از رهبران مقاومت استقبال نمی‌کنند؟

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به نقاطی در بندر الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند. وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافتند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار