رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: امسال ۹۸۰ نفر در برای شرکت در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه استان قزوین ثبت‌نام کردند.

حجت الاسلام رضا نوروزی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: امسال قریب ۹۸۰ نفر در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، تواشیح و معارف ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته با حدود ۵۰۰ نفر، شاهد رشد چشمگیر ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره از مسابقات هستیم.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان، این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر از دیگر بخش‌های رقابتی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده در این دوره از مسابقات قرآن کریم، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ ساله هم می‌توانند فقط در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق شرکت کنند.

وی عنوان کرد: مسابقات قرآن کریم در شهرستان قزوین از روز شنبه (ششم مرداد ماه) و شهرستان البرز هم در تاریخ هشتم و نهم مرداد ماه آغاز خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان قزوین اضافه کرد: پس از اتمام رقابت‌ها در مرحله شهرستانی و مشخص شدن اسامی افراد برگزیده و راه یافته به مرحله بعدی، زمان برگزاری مسابقات در بخش استانی مشخص خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه استان باید تا ۲۰ شهریور ماه به اتمام برسد و افراد راه یافته به مرحله کشوری مشخص شده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.