نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نیروی انتظامی در ایام اربعین خدمات ارزشمندی ارائه می‌کند و در تمام مسیر و تا مرز دو کشور این خدمات مشهود و امنیت آفرین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار سردار سرتیپ قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: حضرت ابراهیم (ع) می‌فرماید «وَإِذ قَالَ إِبرَهِیمُ رَبِّ ٱجعَل هَذَا ٱلبَلَدَ ءَامِنا»، یعنی (و [یاد کن]آنگاه که ابراهیم گفت: پروردگارا، این سرزمین [مکّه]را حرَمى اَمن قرار ده).

وی افزود: آنجا می‌گوید این شهر، معلوم می‌شود شهری ساخته شده است، اما قبل از آن در سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۶ می‌فرماید «وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ قَالَ وَمَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَى عَذَابِ النَّارِ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ»، یعنی (و، چون ابراهیم گفت پروردگارا این [سرزمین]را شهرى امن گردان و مردمش را هر کس از آنان که به خدا و روز بازپسین ایمان بیاورد از فرآورده‌‏ها روزى بخش فرمود و [لى]هر کس کفر بورزد اندکى برخوردارش مى‌‏کنم سپس او را با خوارى به سوى عذاب آتش [دوزخ]مى‌‏کشانم و چه بد سرانجامى است).

امام جمعه قزوین بیان کرد: هنوز اینجا شهری امن نشده است حضرت ابراهیم (ع) از خداوند می‌خواهد آنجا را شهر قرار بدهد و اولین چیزی که برای آن شهر پیش از هر امکانات دیگری درخواست می‌کند، امنیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ابراهیم (ع) سپس می‌گوید آنهایی که به خدا ایمان آورده‌اند را روزی عنایت کن، خداوند در پاسخ این بخش می‌فرماید کافران نیز بندگان من هستند و امنیت، سفره و معیشت آنها نیز باید تأمین شود.

وی افزود: از اینجا می‌فهمیم امنیت چیزی نیست که فقط بخشنامه‌ای ایجاد شود و پس از آن ماندگاری پیدا کند، معلوم می‌شود همواره باید با شیوه‌های روز برای تقویت و ثبات امنیت کوشش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: هر روز شاهد آن هستیم که آمریکا رو به افول می‌رود و هر چقدر آمریکا به عنوان مرکز مستکبران به فروپاشی نزدیک می‌شود، همانقدر عزت، اقتدار و عظمت مقاومت اسلامی، مسلمانان و مستضعفان بیشتر می‌شود و اگر ما این مهندسی تقابل مستضعفان و مستکبران را توجه کنیم، بیشتر رشد خواهیم کرد و مشخص می‌شود این مأموریتی که شما عزیزان بر عهده دارید، چقدر گسترده و عظیم است و فقط به کوچه پس کوچه‌های یک شهر محدود نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شما عزیزان پاسداران عزت و اقتدار مقاومت اسلامی باشید و آن تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید می‌کنند که باید به دنیا معرفی کنیم، با کمک شما محقق خواهد شد، امروز دنیا به خاطر عدم برخورداری از یک تمدن الهی، احساس خلأ می‌کند و مردم دنیا دیگر نمی‌پذیرد که آمریکا و اروپا صاحب تمدن هستند.

وی ادامه داد: تمدن غرب همانی است که امروز در غزه می‌بینیم و تمام دنیا در حال قیام علیه تمدنی هستند که آمریکایی‌ها به عنوان تمدن حرفش را مطرح می‌کنند و میدان تمدن آنها نسل کشی، کودک کشی، قساوت و بی‌رحمی و ددمنشی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نیرو‌های مسلح ما مخصوصاً نیروی انتظامی که نمای زیبای نظام را در انظار مردم در داخل و در انظار جهانیان در نگاه بیرونی، ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد، سازندگان تمدن اسلامی هستند.

وی گفت: اربعین، همایش بین‌المللی مقاومت اسلامی و همدلی و انسجام جبهه حق در مقابل باطل و استکبار است، همان‌هایی که خداوند فرموده تمام همتشان این است که نور حق را خاموش کنند، اما خداوند می‌فرماید من می‌خواهم این نور هر روز فروزان‌تر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: نیروی انتظامی در ایام اربعین خدمات ارزشمندی ارائه می‌کند و در تمام مسیر و تا مرز دو کشور این خدمات مشهود و امنیت آفرین است و عزیزان ما در نیروی انتظامی استان نیز هر سال با جدیت بیشتری پای کار اربعین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: قرآن کریم اصرار دارد ما دین را اقامه کنیم و این اقامه دین را با تعبیر «أَقِمِ الصَّلاةَ» است و هیچ‌کدام نگفته‌اند نماز بخوانید، کربلا که می‌رویم چندین هزار آدمی که در مقابل امام حسین (ع) قرار داشتند شاید نماز خوان بودند، اما یاران اباعبدالله (ع) اقامه‌کنندگان نماز بودند.

وی ادامه داد: خیلی از بزرگان بودند که در طول عمرشان نماز خواندند، اما امام خمینی (ره) نماز را اقامه کردند و آنهایی که همسنخ امام بودند نماز را اقامه کردند و در نهایت «أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ» اقامه شد و اگر اقامه نشده بود شرایط خیلی فرق کرده بود.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امروز به برکت تحقق همین آیات شریفه، آمریکا توسط فرزندان تربیت شده جمهوری اسلامی کنترل و تهدید می‌کنند و دریای سرخ را برای آنها ناامن کرده‌اند و این چیز عجیبی است که اتفاق می‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.