سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، از آماده‌باش مدیریت بحران کشور برای موج گرما در برخی از مناطق کشور خبر داد.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به موج گرمای این روز‌ها در کشور گفت: تصمیمات مربوط به گرمای هوا، مربوط به وزارت نیرو، سازمان هواشناسی و استانداری هاست. ما در بیشتر مواقع، مساله تعطیلی به خاطر گرما را به استانداری‌های هر استان می‌سپاریم تا بر حسب شرایط منطقه خودشان تصمیم بگیرند. زیرا ما تنوع هوایی زیادی در کشور داریم و بهتر است خود استان‌ها در این باره تصمیم‌گیری کنند. 

وی افزود: در واقع استانداران هر استان به عنوان مقام ارشد مدیریت بحران در هر استان در این خصوص تصمیم گیر هستند. همانطور که می‌بینید و می‌شنوید که در این روز‌های گرم سال، برخی استانداری‌ها، ادارت خود را یا تعطیل کرده‌اند یا ساعت کاری را به خاطر شرایط هوا کاهش داده‌اند. معمولا استاندار‌ها با بررسی کارشناسانه و هماهنگی با سازمان‌های برق، آب و ... تصمیم‌های مختلفی در این باره می‌گیرند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود:، اما ما در سازمان مدیریت بحران کشور نیز یکسری ابلاغ‌ها را استان‌های کشور داشتیم و از آنان خواستیم که در برابر موج گرما آمادگی لازم را اتخاد کنند. از سوی دیگر هرگاه که موضوع گرما به یک مساله فراگیر و ملی بدل شده و بر کل کشور تاثیر گذاشته باشد؛ ما نیز به طور مستقیم ورود خواهیم کرد و آمادگی لازم را در این مورد داریم. 

ظفری گفت: اگر این گرما یا سرما باعث ایجاد بیماری یا مشکلاتی برای سلامت هموطنان شود؛ وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به این مسئله ورود می‌کنند و مدیریت بحران نیز اقدامات را را تحت نظر می‌گیرد. 

وی با اشاره به اقدامات و توصیه‌های انجام شده از سوی سازمان مدیریت بحران کشور در مورد گرما نیز گفت: از یک ماه پیش ما به نهاد‌های مختلف مانند اورژانس و هلال احمر ابلاغ کردیم تا در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد مستقر شوند. همچنین با هماهنگی وزارت نیرو تاکید کردیم که اگر نیاز به تعطیلی ادارات پرمصرف، کارخانه‌ها و ... باشد؛ باید این کار انجام شود تا مدیریت انرژی نیز انجام شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم توصیه کرد برای اینکه این گرما را بدون مشکلی سپری کنیم و مدیریت انرژی داشته باشیم لازم است از تردد‌های غیرضروری در زمان اوج گرما خودداری کرده و دمای محیط خود را نیز تنظیم کنند.

ظفری خطاب به دستگاه‌ها گفت: هر دستگاهی باید در این زمینه به وظایف خود عمل کند و نیرو‌های امدادی نیز باید در مراکز پرتردد حضور داشته باشند تا به مردم کمک کنند.

برچسب ها: بحران ، آماده باش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
یادمه سال قبل هم همین برنامه که وای از گرمای پیش رو وووو اما همان روز نسبت به روزهای قبل هوا خنک تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
بانک ها که کولر گاری دارن رو تعطیل کنند
آخرین اخبار