طوفان «گامی» باعث تعطیلی مدارس، بازار‌های مالی و نیز لغو تمامی پرواز‌ها در تایوان شده است.

طوفان «گامی» در حالی در شرق آسیا در حال وزیدن است که شدت آن همچنان در حال افزایش است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، همزمان با نزدیک شدن طوفان مهیب «گامی» به تایوان، این کشور بازار‌های مالی را تعطیل و تمامی پرواز‌ها را لغو کرد. این در حالی است که اکنون ارتش این جزیره در حالت آماده باش قرار گرفته تا به مردم آسیب دیده احتمالی کمک‌رسانی کند. 

طوفان «گامی» که انتظار می‌رود قوی‌ترین طوفان طی هشت سال گذشته باشد، تایوان را درنوردیده، با بارش‌های سیل آسا همراه بوده و باعث رانش زمین در شرق این جزیره شده است. 

اکنون سرعت این طوفان مهیب به ۲۲۷ کیلومتر در ساعت رسیده است. برآورد می‌شود این طوفان با عبور از تنگه تایوان، فردا به منطقه فوجیان چین برسد. 

مقامات محلی بازار‌های مالی و مدارس را برای روز پنجشنبه همچنان تعطیل اعلام کرده‌اند. تاکنون دستکم ۲ نفر در پی وزش این طوفان در تایوان جان خود را از دست داده‌اند. یکی از این قربانیان بر اثر افتادن درخت و دیگری بر اثر افتادن نمای ساختمان بر روی خودروی خود جان باخته‌اند. همچنین ۲۰۱ نفر درپی این طوفان مجروح شده‌اند. 

مقامات محلی بیش از ۸ هزار نفر را از مناطق پرخطر به دلیل رانش زمین تخلیه کرده‌اند. اکنون ۲۹ هزار نیروی نظامی ارتش در حال آماده باش هستند تا در صورت لزوم به آسیب دیدگان خدمات رسانی کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: تایوان ، رانش زمین ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار