فرمانده سپاه روح الله گفت: مردم اراک در سه سال جداگانه اما در روز پنجم مرداد حماسه آفریدند.

سردار عمومهدی در نشست خبری پنج پنج، روز حماسه، ایثار و مقاومت شهر اراک، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از دوران‌های طلایی، افتخارآفرین و سند هویتی و میراث تاریخی برای کشور است که هرآنچه در خصوص آن بیان شود، کم است.

او افزود: این افتخار بزرگ باید بیشتر از قبل به دنیا و جوانان کشور معرفی شود و بدانند که جمهوری اسلامی ایران چگونه با دست خالی و بعد از دوران کوتاهی از انقلاب اسلامی توانست مقابل کشور‌های استکباری تا بن دندان مسلح بایستد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان گفت: مردم اراک و استان مرکزی هم افتخارات زیادی در طول انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس دارند که یکی از مهمترین آنها در روز پنجم مرداد است که مردم اراک در این روز حماسه آفریدند.

سردار عمومهدی افزود: پنجم مرداد سند هویتی برای استان مرکزی و مردم اراک است که قابل گسترش و مطرح کردن است و باید جوانان را با این سند هویتی بیشتر آشنا کرد.

او با اشاره به اینکه روز پنجم مرداد باید به عنوانی زیبا و به نام مردم اراک ثبت شود، گفت: دشمن در دفاع مقدس بار‌ها شهر اراک و کارخانه‌های این شهر را بمباران کرد، اما کارگران این واحد‌ها بلافاصله بعد از قطع بمباران در محیط‌های کاری خود حاضر می‌شدند و اجازه ندادند حرکت اقتصادی کشور و معیشت مردم آسیب ببیند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک هم گفت: به مناسبت بمباران کارخانجات در پنج مرداد در روز پنجشنبه در شرکت آلومینیوم سازی اراک مراسم گرامیداشت برگزار خواهد شد. 

سرهنگ مهجوری افزود: مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد روز جمعه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد سید‌ها اراک با سخنرانی سردار کریمی فرمانده سابق سپاه روح الله استان برگزار خواهد شد و روز جمعه صبح دعای ندبه در گلزار شهدای اراک و ۲۵ یادواره خانگی شهید هم برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم گفت: روز پنجم مرداد برای شهر اراک در طول هشت سال دوران دفاع مقدس از اهمیت خاصی برخوردار است و بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۲۰۷ شهید در این روز و در عملیات‌های مختلف شناسایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.