مگس میوه مدیترانه‌ای می‌تواند خسارات جدی به باغات مرکبات مازندران وارد کند و به همین دلیل، مبارزه با این آفت از اهمیت بالایی برخوردار است.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جریان رزمایش سراسری پدافند غیرعامل مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای با اشاره به جایگاه این آفت به عنوان سومین آفت مهم جهانی در محصولات باغی، گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای می‌تواند خسارات جدی به باغات مرکبات وارد کند و به همین دلیل، مبارزه با این آفت از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه گرمای بی‌سابقه زمستان منجر به افزایش نسل این آفت شده است، افزود: مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای عزم همگانی کشاورزان را می‌طلبد و همه باغداران باید با رعایت بهداشت باغات خود، در کنترل این آفت نقش‌آفرینی کنند.

مؤمنی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات مختلفی از جمله آموزش کشاورزان، توزیع سموم و تله‌های فرمونی، رهاسازی زنبور تریکوگراما و ... برای مبارزه با این آفت انجام شده است.

او در پایان از همه کشاورزان، باغداران و مردم مازندران خواست که با همکاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط در مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای تلاش کنند و این آفت را به عنوان یک تهدید جدی برای کشاورزی و اقتصاد استان تلقی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.