معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: طرح ساماندهی اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) و بازآفرینی محله چهل اختران قم با احداث محور ۱۶ متری مصوب تکمیل خواهد شد.

 صابر مصورزاده، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قم در سخنانی اظهار کرد: طرح ساماندهی محله چهل اختران و اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور شهید دولت سیزدهم است.

وی افزود: این پروژه از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته مصورزاده عمده هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات دولتی بوده و تاکنون برای اجرای فاز اول طرح بیش از ۳۰ میلیارد تومان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قم هزینه شده است.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قم به نمایندگی از دولت در طی سالیان گذشته بیش از یک هکتار (به ارزش حدود دو همت) در تملک طرح فوق مشارکت کرده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان کرد: بخش پارکینگ عمومی طرح فوق با مشارکت شهرداری قم محقق شده و خواستار تلاش بیشتر مدیریت شهری برای اتمام این طرح ملی و خدمات رسانی به ساکنین محله و زائران شد.

مصورزاده با اشاره به اجرای مراحل پایانی این طرح عمرانی افزود: با اجرای محور ۱۶ متری مصوب از محل اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان در ادامه بلوار شهیدان برقعی این طرح تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار