شهردار یزد گفت: به زودی مجموعه‌ای از حیوانات حیات وحش ایران و آفریقا در پارک کوهستان به بهره برداری می‌رسد.

 ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد  با اشاره به ایجاد مجموعه حیات وحش در پارک کوهستان گفت:  در اجرای طرح مجموعه حیات وحش، ۲۴ گونه حیات وحش را در معرض دید عموم قرار داده تا علاوه بر جذابیت، افزایش آگاهی و دانش را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا احداث این مجموعه در دو محور حیات وحشی ایران و آفریقا با هدف رضایت شهروندی و همچنین بازدید‌های علمی برای کودکان و نوجوانان در پارک کوهستان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا پایان هفته به بهره برداری می‌رسد.

شهردار ادامه داد: برای فاز اول ۲۴ گونه جانوری، حیواناتی از قبیل آهو، مرال، بز کوهی، شیر، یوزپلنگ، عقاب، فلامینگو، درنا، حواصیل، پلیکان، دراج، اسب، کروکودیل، اوریکس، کودو، بوفالو، کفتار ایرانی، زرافه و سایر حیوانات با تعداد ۱۰۸ عدد در نظر گرفته شده است.

محی الدینی خاطرنشان ساخت: حیوانات همواره از جذابیت زیادی برای اکثر افراد برخوردارند به‌طوری که بسیاری از مردم سفر‌های خود را بر پایه بازدید از موجودات حیات وحش برنامه‌ریزی می‌کنند. این در حالی است که این امکان برای بسیاری از مردم امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که در حال حاضر استفاده از پارک‌های شهری به دلیل افزایش روزافزون جمعیت، سبک زندگی آپارتمان نشینی و فاصله گرفتن فضای کالبدی شهر‌ها از محیط‌های طبیعی، بیش از گذشته مورد توجه شهروندان قرار گرفته است، اظهار داشت: پارک‌های شهری به عنوان بخشی از زیرساخت‌های طبیعی و مؤلفه‌های موثر در سیمای شهر، محل ارتباط انسان شهرنشین و طبیعت هستند و بدون شک حیات وحش می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت آنها دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار